۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

"از قاسم تا مینو"؛ آخرین وضعیت شرکت‌های گروه مینو

کد: 33530   تاریخ انتشار :۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰

شب گذشته دکتر عباسیانفر مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان از طریق ارتباط ویدئویی به صورت زنده با سهامداران و آزادگان سراسر کشور به گفتگو پرداخت. در این گفتگوی زنده که از ساعت ۲۲ شب چهارشنبه تا ۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه چهارم بهمن ماه و به مدت ۱۵۰ دقیقه انجام گرفت، سهامداران با طرح سوالات متفاوت، پاسخ های مورد نظر را به صورت زنده دریافت کردند.

به گزارش TSEpress دکتر عباسیانفر مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در ابتدا با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت در ۹ ماهه ی سالجاری گفت: مستحضرید از سال ۸۹ تا تیر ماه سال گذشته به عنوان مدیر حقوقی، در این شرکت فعالیت داشتم و سال گذشته از شرکت رفتم که بار دیگر با نظر هیات مدیره محترم و با تدبیر آنها به عنوان مدیر عامل شرکت اقتصادی و خوکفایی آزادگان دوباره به مجموعه بازگشتم و طبیعی است، با توجه به شناختی که از مجموعه، مدیران و معضلات شرکت داشتم، بدون این که زمان را از دست بدهم تغییرات را در حوزه مدیران و سیاست های کلان به سرعت اجرایی کردم.

  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خوکفایی آزادگان ادامه داد: متاسفانه آن زمان در مرداد ماه، با وضعیت بسیار بدی در اقتصاد کشور مواجه شدیم و چالش هایی مانند خروج آمریکا از برجام، نوسانات ارزی، اعتصاب کامیون داران و تصمیمات و بخشنامه های لحظه ای دولت، شرایط بسیار سختی را در اقتصاد کشور تجربه کردیم، بطوریکه این شرایط تمامی مردم را به نوعی درگیر خود کرد؛ در این شرایط، من درخرداد ماه که وارد شرکت شدم، سه جلسه ی بحران با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران عامل و کارشناسان داخلی برگزار کردیم و اتفاقاتی که اقتصاد کشور را به ورطه نابودی می کشاند و بسیاری از شرکت های تولیدی مشابه ما را تعطیل می کرد، را بررسی کردیم و تصمیمات بسیار مهمی را اتخاذ نمودیم.
  • دکتر عباسیانفر به اهمیت موضوع انضباط مالی در شرکت اشاره کرد و گفت: زمانی که انضباط مالی در شرکت حاکم نباشد، هیچ تصمیم کلانی را نمی توان بر پایه سیاست هایی که برنامه ریزی کردیم، عملیاتی کرد و برای این که بتوانیم انضباط مالی را در شرکت قاسم ایران برقرار سازیم، قراردادها و روابط را بین شرکت های داخل و خارج از گروه تغییر دادیم و موفق شدیم بسیاری از مطالبات گذشته را که بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان بدهی به شرکت های تامین کننده و بیش از ۱۶۶ میلیارد بدهی تسهیلاتی به بانک ها بود، پرداخت کنیم.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خوکفایی آزادگان در ادامه به ارائه آمار عملکرد شرکت، در ۹ ماه  گذشته پرداخت و گفت: در حال حاضر، با توجه به این که صورت های مالی ۹ ماهه گذشته، توسط بازرس سازمان بورس تایید گردیده و در کدال ارائه شده است، می توانم آماری را از عملکرد مجموعه، طی این ۹ ماه، خدمت سهامداران عزیز ارائه و به تفکیک میزان درآمد شرکت ها را با زمان مشابه در سال پیش مقایسه کنم.
  • دکتر عباسیانفر با اشاره به عملکرد تحسین برانگیز شرکت رسا در این مدت کم، گفت: شرکت ره آورد سازندگی آزادگان درآمد ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که درآمد ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ آن به میزان ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید و سود این شرکت از ۳۸۰ میلیون تومان به ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید و این یعنی بیش از۱۳ برابر یا به عبارتی دیگر هزار و ۳۴۲ درصد افزایش افزایش سود در این شرکت به ثبت رسیده که در تمام دوران حیات این شرکت بی سابقه بوده است.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خوکفایی آزادگان در ادامه به تحلیل عملکرد شرکت قاسم ایران پرداخت و گفت: شرکت سهامی قاسم ایران:  در۹ ماهه سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زیان دهی داشته است در پایان ۹ ماهه ی امسال به سود ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی رسیده است. این یعنی اینکه ما نه تنها ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون زیان را جبران کرده ایم، بلکه به سود ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیونی هم رسیده ایم و این یعنی عملکرد سودآوری این شرکت با رشد تقریبا ۳۰۰ درصدی روبرو بوده است.
  • دکتر عباسیانفر در ارزیابی شرکت صنعتی مینو خرمدره به افزایش سود ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت صنعتی مینو خرمدره ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سود داشته است که در مدت مشابه امسال یعنی تا پایان آذر ماه سال ۱۳۹۷  این میزان به ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خوکفایی آزادگان در ادامه به شرکت زیان دهی مینو فارس که دارای زیان انباشته از گذشته می باشد اشاره کرد و گفت: شرکت صنعتی مینو فارس یا همان قند خرمای سابق در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زیان در کارنامه مالی خود داشت که امسال به اقدامات خوب صورت گرفته یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان از زیان آن کم شد و به ۱۶۰ میلیون تومان رسید و امیدوارم با تلاشهای بی وقفه ای که در حال انجام است، این میزان زیان به صفر برسد و در سال آینده با همین سیر حرکتی که دنبال می کنیم، شرکت مینو فارس را به سوددهی برسانیم.
  • دکتر عباسیانفر به افزایش ۲۱۴ درصدی سود دهی شرکت صنعتی مینو شرق در زاهدان اشاره کرد و گفت: شرکت مینو شرق در۹ ماهه سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سود دهی داشت که این میزان در پایان ۹ ماهه سالجاری به بیش از ۶ میلیارد تومان رسید که نشان از افزایش سود ۲۱۴ درصدی این شرکت دارد.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خوکفایی آزادگان با اشاره به زیان ده بودن شرکت شوکوپارس در سالهای گذشته گفت: این شرکت در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ بیش از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان زیان دهی داشت که این میزان  به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. تیم مدیریتی این شرکت چندماه پیش تغییر پیدا کرده و برنامه های خوبی جهت رسیدن این برند به جایگاه اصلی اش در دستور کار است که باید روند کاهش زیان این شرکت همچنان ادامه داشته باشد و سال آینده، سالی خوب و سودآور برای شرکت شوکوپارس باشد.
  • دکتر عباسیانفر شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو را یکی از نمونه های بارز در سودآوری برای شرکت ارزیابی کرد و گفت: شرکت دارویی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سود داشت که این میزان در پایان  ۹ ماهه سال ۱۳۹۷به ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است و شک نداریم با تدابیر عالمانه و بسیار حساب شده و دقیق مدیرعامل جدید دارویی این شرکت در آینده توفیقات چشمگیر مالی را برای هلدینگ به دنبال خواهد داشت.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خوکفایی آزادگان به شرکت صنعتی پارس مینو به عنوان شرکتی که سود منفی داشته است اشاره کرد و گفت: شرکت صنعتی پارس مینو در  ۹ ماهه سال ۱۳۹۶بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سود دهی داشت که این میزان در مدت مشابه سالجاری به ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید. که مهمترین دلیل این کاهش سود، پرداخت بدهی های ارزی معوق گذشته بود که متاسفانه ما مجبور شدیم چند برابر قیمت یورو در سال گذشته را پرداخت کنیم تا آن بدهی را بدهیم. البته تکیه ی بخش قابل توجهی از تولیدات این شرکت به مواد اولیه خارجی و افزایش چشمگیر ارزش دلار و یورو از دیگر دلایل این سود منفی بوده است.
  • دکتر عباسیانفر همچنین در ادامه ی این گزارش عملکرد مالی، با اشاره به میزان سهام خودکفایی از شرکت های گروه گفت: ما از سود محقق شده ی هر شرکت به میزان سهامی که داریم سود می گیریم. به طور مثال سود دارویی واریز به حساب پارس مینو می شود و چون ۵۶ درصد پارس مینو برای خرمدره است، در نتیجه ۵۶ درصد از کل سود پارس مینو به خرمدره می رسد و به ما ۶۸ درصد سود خود را از صنعتی مینو می گیریم؛ یا اینکه ۱۰۰ درصد رهاورد سازندگی آزادگان برای خودکفایی است و در نتیجه صد درصد سود این شرکت به خودکفایی خواهد رسید.
  • مدیر عامل شرکت اقتصادی و خوکفایی آزادگان ادامه داد: این آماریست، که با همت همکاران و تیم جدید مدیران محقق شد و می توانیم ادعا کنیم که در سال بحرانی ۹۷ سرافراز بودیم و در حال حاضر در بیست سال گذشته بهترین شرایط را داریم و بسیار خوب است که سهامداران عزیز اطلاعات جامعی نسبت به تمامی شرکت ها داشته باشند و امیدواریم شرکت هایی که تا به حال زیان ده بوده اند، تا پایان سال به سود دهی برسند؛ اما با توجه به این که در تمامی شرکت ها، رشد فزاینده ۱۲۰ درصدی وجود داشته است، در شرکت پارس مینو به دلیل این که، سال گذشته حدود ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان بدهی ارزی داشتیم و نتوانستیم آن را پرداخت کنیم و همچنین تغییرات بازار ارز و افزایش شدید قیمت یورو ، مجبور شدیم ارز را چند برابر خریداری کرده و بدهی خود را پرداخت کنیم و سود این شرکت کاهش یافت.
 

بازار سرمایه   بورس تهران   غپینو   غصینو   غمینو   قاسم   مینو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70