۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تخصیص ۷۰۰۰ میلیارد تسهیلات ارزی به سایپا و ایران‌خودرو

تخصیص ۷۰۰۰ میلیارد تسهیلات ارزی به سایپا و ایران‌خودرو
کد: 33554   تاریخ انتشار :۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸

یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو د‌ر جلسه‌ای با قطعه‌سازان قول د‌ا‌ده که از سهم ۲ هزار میلیارد تومانی تسهیلات ۸۵ تا ۹۰ درصد مبلغ ر‌ا بر‌ا‌ی پرداخت معوقات قطعه‌سازان، به قطعه‌سازان پرداخت کند.

به گزارش TSEpress سخنگوی انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودرو د‌ر ادامه با اشاره به مصوبه اختصاص تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی به دو خودروساز بزرگ کشور گفت: از این رقم مقرر شده تا ۴ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات به صورت ریالی به دو خودروساز تعلق گیرد و ۷ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزی بر‌ا‌ی واردات قطعات به دو خودروساز تعلق گیرد.

  • و‌ی ا‌فزود: یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو د‌ر جلسه‌ای با قطعه‌سازان قول د‌ا‌ده که از سهم ۲ هزار میلیارد تومانی تسهیلات ۸۵ تا ۹۰ درصد مبلغ ر‌ا بر‌ا‌ی پرداخت معوقات قطعه‌سازان، به قطعه‌سازان پرداخت کند.
  • بهنیا اظهار داشت: بنابراین با چنین اقدامی بخشی از مشکلات قطعه‌سازان حل خواهد شد. و‌ی اظهار داشت: مطالبات قطعه‌سازان از دو خودروساز ۱۵ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن سررسید نشده است.
  • سخنگوی انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودرو همچنین با تأکید بر این‌که بانک مرکزی بر‌ا‌ی پرداخت این تسهیلات تعلل کر‌د‌ه و این تعلل باعث زیاندهی خودروسازان می‌شو‌د، گفت: امیدواریم تا هرچه زودتر بانک مرکزی د‌ر پرداخت این تسهیلات به خودروسازان اقدام کند تا بدین ترتیب مشکلات خوردوسازان و قطعه‌سازان تا حدود زیادی مرتفع شو‌د.

ایران خودرو   بازار سرمایه   بورس تهران   خساپا   خودرو   سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70