۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بانک تجارت منهای افزایش سرمایه

بانک تجارت منهای افزایش سرمایه
کد: 33597   تاریخ انتشار :۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۴

بانک تجارت برخلاف بسیاری از بانک‌ها گزارش مثبتی از فعالیت آذرماه خود منتشر که سبب امیدواری سهامداران به این بانک شده، این بانک در آذرماه یکهزار و ۲۶۷ میلیارد تومان سود پرداختی به سپرده‌های خود داشته است. در نهایت تراز عملیاتی بانک با رقم قابل توجه ۶۸۶ میلیارد تومان مثبت و یکی از بهترین علمکردهای بانکی را رقم زده است.

به گزارش TSEpress بنابر اعلام بانک تجارت، این بانک در عملکرد تجمیعی ۹ ماهه با درآمد تسهیلات‌دهی به میزان ۱۰ هزار و ۴۵۹ میلیاردی و سود پرداختی سپرده‌های ۱۰ هزار و ۷۳۵ و تراز عملیاتی منفی تنها ۲۷۶ میلیاردی مواجه است. با توجه به عملکرد بسیار عالی آبان‌ماه و تراز مثبت ۶۸۶ میلیاردی تا پایان سال به سود تراز عملیاتی بسیار خوبی خواهد رسید که این امر تحولی نو در بانک تجارت بوده و حالا علاوه بر پتانسیل‌هایی نظیر افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها و تسعیر سود دارایی‌های ارزی پتانسیل بزرگی به نام تراز عملیاتی مثبت هم به این بانک اضافه شده است.
  • بانک تجارت بخش عمده‌ای از درآمدهای خود را از طریق سود سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری‌ها حاصل می‌کند.
  • بانک تجارت برای سال ۹۷ پیش‌بینی درآمد بیش از ۱ هزار و ۲۰۷ میلیاردی را برای امسال دارد که در نیمه اول سال به ۲۴۴ میلیارد از این درآمدها دست یافته به عبارتی دیگر در نیمه دوم سال بانک پیش‌بینی درآمد ۹۶۳ میلیاردی از این طریق را دارد.
  • این سرفصل بانک در نیمه دوم سال متحول و تأثیرات بسزایی بر رشد درآمدهای خالص بانک دارد. مثبت شدن درآمدهای بانک در حالی به وقوع پیوسته که هزینه‌های بانک تنها ۴ درصد رشد داشته و بانک به شدت هزینه‌های خود را کنترل و از سوی دیگر با شتاب در حال رشد درآمدهای خود می‌باشد.
  • در کنار همه موارد یادشده توقف اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی و استقراض به سایر بانک‌ها در بازار بین بانکی می‌تواند نوید بخش روزهای بهتری برای سهامداران بانک تجارت باشد.

بازار سرمایه   بانک تجارت   بورس تهران   وتجارت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70