۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تامین مالی طرح‌های ریلی از صندوق توسعه ملی

تامین مالی طرح‌های ریلی از صندوق توسعه ملی
کد: 33684   تاریخ انتشار :۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۶

رئیس کمیسیون عمران مجلس: با اجازه مقام معظم رهبری، سهم ۱۵ درصدی دولت برای اجرا و سرمایه گذاری(فاینانس) طرح‌های ریلی کشور از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

به گزارش TSEpress محمدرضا رضایی کوچی در بازدید نمایندگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ایستگاه راه آهن تهران با بیان این که درآمد ناشی از سرمایه گذاری در حوزه ریلی با فروش سالانه نفت کشور برابری می‌کند در خصوص حمایت کمیسیون عمران از صنعت حمل و نقل ریلی کشور گفت: جابجایی ریلی مسافر و کالا در سال حداقل ۱۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه­­ دارد که کمک قابل توجهی به اقتصاد کشور است. وی با اشاره به اینکه نگاه مجلس و دولت، درخصوص توسعه شبکه ریلی در کشور همواره مثبت بوده است، افزود: سرمایه گذاری درست در حوزه ریلی، معادل فروش نفت درآمد ارزی دارد و به اقتصاد کشور کمک می‌کند. رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت موجود ریلی در کشور حداکثر ۵۰ درصد است، گفت: با این وجود کمتر از ظرفیت موجود کشور، از حمل و نقل ریلی استفاده می‌شود. رئیس کمیسون عمران مجلس افزود: انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی با استفاده از امتیاز کمک از صندوق توسعه ملی و به کمک ظرفیت‌های بخش خصوصی و فاینانس داخلی و خارجی، برای توسعه شبکه ریلی استفاده کند. وی با اشاره به اینکه میزان صرفه جویی حاصل از جابجایی ریلی بار و مسافر و سرمایه گذاری در این زمینه قابل توجه است، گفت: با فرهنگ سازی در این زمینه امیدواریم مردم برای مسافرت‌های خود از قطار استفاده کنند تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، سفری ایمن را تجربه کرده و در حفظ محیط زیست مشارکت کنند.  

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70