۳ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 22 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ساخت ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه در عراق

ساخت ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه در عراق
کد: 33733   تاریخ انتشار :۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

مدیرعامل مپنا درباره اینکه ساخت ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه برق در عراق در دست اقدام است، گفت: کشورهای تحریم‌کننده ایران از بابت این اقدام زیان خواهند کرد.

به گزارش TSEpress عباس علی‌آبادی در جریان بازدید وزیر برق عراق از کارخانجات مپنا با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ مگاوات در عراق قرارداد داشتیم که ۱۵۰۰ مگاوات آن نصب و در حال تولید برق است، گفت: ۲۰۰۰ مگاوات باقی‌مانده نیز در حال نصب است. بنابراین همانطور که در سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم قصد ما این بوده است که در بازار عراق خود را معرفی کنیم و امروز این معرفی انجام شده است.

  • وی با اشاره به اینکه برنامه گسترده‌ای برای انتقال تکنولوژی و پشتیبانی از واحدها و احداث نیروگاه‌های جدید در دست مذاکره است، گفت: اگر بخواهیم درباره تأثیر تحریم‌ها در ساخت نیروگاه و صنعت برق صحبت کنیم باید بگویم اگر برای ما مشکل ایجاد نکنند ما هیچ مشکلی نداریم چرا که ایران خوداتکا است و اگر این چنین نبود خاموشی برق رخ داده و چراغ‌هایمان را خاموش کرده بودند.
  • علی‌آبادی با تأکید بر اینکه ایران روی پای خود ایستاده است و نگرانی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر آماده همکاری با کشورهای اروپایی و سایر کشورها به غیر از اسرائیل هستیم و با همه آنها قراردادهایی امضا شده است.
  • وی خاطرنشان کرد: اگر چه اخیراً برخی به دلیل تحریم‌ها از همکاری با ما محروم شده‌اند اما باید بگویم که ایران هیچ مشکلی بابت ادامه فعالیت در صنعت برق ندارد.
  • به گفته علی‌آبادی، سالانه ۸۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق داریم که مازاد بر نیاز کشور است. بنابراین ۳ تا ۴ هزار مگاوات در داخل کشور استفاده و مابقی صادر می‌شود.
  • مدیرعامل مپنا گفت: در حال حاضر به کشورهای اندونزی، عمان، پاکستان، عراق، سوریه، کشورهای آفریقایی، اروپایی و روسیه صادرات تجهیزات داریم.

وی همچنین در خصوص سفر هیأت ایرانی و معاون اول رئیس جمهور به سوریه، گفت: ساخت نیروگاه در لاذقیه سوریه آغاز شده است.

بازار سرمایه   برق   بورس تهران   رمپنا   عراق   مپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219