۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دفاع وزیر صنعت از خودروسازان؛ هر خودروساز روزانه ۲ هزار خودرو تولید می‌کند

دفاع وزیر صنعت از خودروسازان؛ هر خودروساز روزانه ۲ هزار خودرو تولید می‌کند
کد: 33898   تاریخ انتشار :۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نوسانات اخیر بازار خودرو گفت: تلاطم بازار خودرو ارتباطی با خودروسازان ندارد و بیشتر مرتبط با اموری است که خارج از حیطه کنترل خودروسازان است.

به گزارش TSEpress رضا رحمانی در خصوص آخرین وضعیت خودروسازان و نوسانات اخیر بازار خودرو بیان کرد: خودروسازان در ماه‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بودند که این مشکلات در قالب کاهش تولید نمایان می‌شد.
  • وی افزود: امروز این مشکلات برطرف شده‌ و وضعیت خودروسازان با تولید بیشتر روزبه‌روز رو به بهبود یافته است.
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هم‌اکنون هر یک از شرکت‌های تولیدکننده خودرو، روزانه در حدود دو هزار خودرو تولید می‌کنند که این آمار در گذشته کمتر از هزار خودرو بود.
  • رحمانی تصریح کرد: با توجه به اتمام تلاطم‌های بازار خودرو و رفع مشکلات خودروسازان، امید است این رقم در آینده‌ای نه‌چندان دور به ۲۵۰۰ تا سه هزار خودرو در روز برسد.
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعهدات معلق خودروسازان ابراز کرد: در پی بهبود وضعیت خودروسازان و کاهش نوسانات بازار خودرو، خودروسازان به‌صورت تدریجی به تعهدات خود عمل خواهند کرد.
  • وی در ادامه از تمامی افرادی که قادر به همکاری هستند دعوت به مشارکت کرد و گفت: امروزه باهمت قطعه سازان و خودروسازان بیش از ۸۰ درصد قطعات خودرو بومی‌سازی شده و از تمامی کسانی که می‌توانند در داخلی سازی قطعات همکاری کنند، دعوت به عمل‌آورده می‌شود.
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در آینده‌ای نه‌چندان دور قادر خواهیم بود در سال حمایت از کالای ایرانی، با افتخار، تمام قسمت‌های خودرو را بومی‌سازی کنیم.
  • رحمانی در خصوص نظارت بر فروش اینترنتی خودرو بیان کرد: متأسفانه درگذشته حکایاتی در خصوص اینکه افرادی در شهرستان‌ها خودروها را پیش‌فروش می‌کردند و در پایتخت می‌فروختند، وجود داشت. اما هم‌اکنون با اعمال محدودیت خرید این مشکل حل‌شده است.

ایران خودرو   بورس تهران   خساپا   خودرو   سایپا   وزیر صنعت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.