۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خداحافظی با دلار ۴۲۰۰ تومانی

خداحافظی با دلار ۴۲۰۰ تومانی
کد: 33994   تاریخ انتشار :۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همه افرادی که با آن‌ها صحبت کرده ام با اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی مخالفند و این را به ضرر مردم می‌دانند. شنبه آینده مجلس شورای اسلامی در این زمینه تشکیل جلسه می‌دهد. سخنان این مقام مسوول شاید پایانی بر تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومان برای واردات کالاهای اساسی باشد.

به گزارش TSEpress محمدرضا پور ابراهیمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: بر اساس گزارش هفته پیش بانک مرکزی کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی تامین شده بودند در خرده فروشی‌ها ۷۰ درصد گرانتر از قیمتی که باید به دست مردم می‌رسید، فروخته شده است.
  • وی گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع کشور برای تامین این کالاها از ترس تورم توهمی، در اختیار برخی قرار داده می‌شود که این عدد را باید به صورت سرانه به طور مستقیم به مردم بدهیم.
  • رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: همه افرادی که با آن‌ها صحبت کرده ام با اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی مخالفند و این را به ضرر مردم می‌دانند.
  • پورابراهیمی گفت: شنبه آینده مجلس شورای اسلامی در این زمینه تشکیل جلسه می‌دهد.
  • وی افزود: از شهریور سال گذشته تاکنون بر اساس رصد تراکنش‌های بانکی ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات از اشخاصی دریافت شده است که تا آن زمان یک ریال مالیات نداده بودند.
  • رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم که می‌توانیم آن را به حداقل برسانیم گفت: در سه چهار سال اخیر بابت کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان خروجی مطالبات داشته ایم که قابل وصول نیست.
  • پورابراهیمی افزود: ۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت‌های قانونی مالیاتی در کشور داریم که باید در آن بازبینی شود.
  • وی تحریم‌های آمریکا را فرصتی برای کنار گذاشتن نفت از بودجه و توجه به منابع دیگر دانست.
  • رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش‌ها عملکرد بانک‌های خصوصی بدتر از بانک‌های دولتی بوده است.

تسعیر ارز   دلار   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.