۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برنامه واگذاری اموال مازاد نظام بانکی تنظیم می‌شود

برنامه واگذاری اموال مازاد نظام بانکی تنظیم می‌شود
کد: 34006   تاریخ انتشار :۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲

وزیر اقتصاد با بیان برخی خواسته‌های خود از مدیران بانک‌ها، از تنظیم برنامه واگذاری اموال مازاد نظام بانکی خبر داد.

به گزارش TSEpress فرهاد دژپسند پنج شنبه و در نشست هم‌اندیشی مدیران نظام بانکی اظهار داشت: بحث بانک و بانکداری از زوایای گوناگون از مباحث کلیدی به شمار می‌رود و در هر عرصه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی پای بانک در میان است.
  • وی افزود: اگر بانک خوب کار کند، جریان تامین مالی به خوبی حمایت می‌شود و متناظر آن گستره‌ای برای بهبود فعالیت‌های اقتصادی فراهم خواهد شد و هرچه فعالیت بانک بهتر باشد می‌تواند در روان‌سازی و سرعت‌بخشی به اقتصاد، افزایش رفاه اجتماعی و اعتلای کشور در بازار بین‌المللی اثربخش‌تر باشد.
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر لزوم ورود دولت در عرصه بانکداری، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کارکردهای بانک در راستای اهداف دولت محقق شود، اولین خصیصه بانک باید پیشرو بودن باشد و بانک‌ها باید در شناسایی، جذب و عملیاتی کردن فناوری‌های نو زبانزد باشند.
  • دژپسند با تاکید بر تاسیس مراکز تحقیقاتی در بانک بیان داشت: این مراکز نباید نمایشی باشد بلکه باید تحولات بانکداری در دنیا را رصد کرده و با شناسایی بهترین‌ها آنها را بومی کند تا آن را مبنای یک جهش در اقتصاد قرار دهد. چرا که اگر می‌خواهیم بانکداری اهرم رشد و توسعه کشور باشد نمی‌توان به صورت سنتی عمل کرد.
  • وی با تاکید بر ضرورت پیاده‌سازی اقتصاد هوشمند افزود: نظام بانکی می‌تواند محرک این اتفاق باشد و باید در این راه مسیر میانبر را طی کنیم برای مثال نباید دیگر دنبال کار بانکی برویم بلکه باید از راه میانبر به دنبال بانکداری دیجیتال حرکت کرد.
  • درخواست وزیر اقتصاد از هیات مدیره بانک‌ها
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اولین خواسته‌ام این است که هیات مدیره بانک‌ها در مجامع بانک‌ها در سال ۹۸ مشخص کنند که برنامه استراتژیک‌شان برای تحول در بانک چیست و بحث دوم تبدیل بانک‌ها به بانک چابک و نو و پُر خدمت است.
  • وی در ادامه با اشاره به تاکید رییس جمهور برای واگذاری اموال مازاد بانک‌ها خاطرنشان کرد: مذاکراتی با بانک‌ها انجام شده و یک برنامه یک ساله برای واگذاری دارایی‌ها و اموال و شرکت‌های مازاد تنظیم شده است.
  • دژپسند با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه اصلاح نظام بانکی در شرایط فعلی عملیاتی نیست تاکید کرد: من معتقدم که اصلاح نظام بانکی شدنی است و مدیران عامل بانک‌ها باید عزم جدی داشته باشند و با صرف فعل خواستن این امر را به نتیجه برسانیم.

بازار سرمایه   بانکها   بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.