۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

اما و اگرهای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

اما و اگرهای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها
کد: 34512   تاریخ انتشار :۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۰

معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره تکلیف معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها سال جاری توضیح داد.

تکلیف نامعلوم معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها
  • به گزارش TSEpress امیری در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، در پاسخ به این سئوال که آیا معافیت مالیاتی سال گذشته شرکت ها برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها در سال جاری هم تکرار می شود یا خیر به بورس پرس توضیح داد: این موضوع در سال قبل ، طبق قانون بودجه ۹۷ دولت اعمال شد اما در سال جاری لحاظ نشد. با این حال مجلس در قالب طرحی، اقدام به بررسی هایی کرده و یکی از پیشنهادات این است که اجازه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها، فقط محدود به ماده ۱۴۱ نباشد و شامل همه شرکت های باشد که طی ۵ سال از این فرصت استفاده نکرده اند.
  • عضو هیات مدیره سازمان بورس ادامه داد: اما سازمان امور مالیاتی اعلام کرده در صورت تصویب این پیشنهاد، درآمد دولت کاهش می یابد و به ضرر دولت است در حالی که در جلسات مشترک اعلام شد شرکت های مایل به استفاده از این روش می توانند تجدید ارزیابی دارایی را به حساب حقوق صاحبان برده و مالیاتی هم نمی دهند .
  • امیری ادامه داد: به همین دلیل ، اما و اگرهایی در شورای نگهبان هم مطرح شده و شاید در نهایت به جمع بندی نرسد که باید منتظر اعلام رسمی رای بود.

بازار سرمایه   بورس   معافیت مالیاتی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70