۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تامین نظر شورای نگهبان در خصوص لایحه صندوق مکانیزه فروش

تامین نظر شورای نگهبان در خصوص لایحه صندوق مکانیزه فروش
کد: 34520   تاریخ انتشار :۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۲۹

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید قانون صندوق مکانیزه فروش از نیمه دوم سال اجرایی  و باعث حل اختلاف فعالان اقتصادی و ممیزان مالیاتی می شود.

به گزارش TSEpress محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تامین نظر شورای نگهبان در خصوص لایحه صندوق مکانیزه فروش گفت: از آنجایی که فعالان اقتصادی در حوزه مالیاتی با مشکلات متعددی روبه رو بودند، لایحه صندوق مکانیزه فروش اهمیت بسیاری دارد چرا که اختلاف نظر فعالان اقتصادی و کارشناسان مالیاتی در زمینه پیش برآورد و کم برآورد را بر طرف کرده است.
  • رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با تصویب این لایحه روش سنتی و ممیزی محور حذف و سامانه محور و تشخیص ممیزی مالیات بر اساس سامانه جایگزین شد و براساس آن هر فعال اقتصادی می تواند میزان مالیات خود را با اطلاعاتی که در سامانه وارد می کند، برآورد کند.
  • نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به آثار و پیامد های قانون صندوق مکانیزه فروش عنوان کرد: این قانون آثاری چون شفافیت اطلاعات، اخذ مالیات عادلانه، عدم اجحاف حق فعال و واحد اقتصادی، جلوگیری از فساد و رانت ممیزی ها دارد، در روش سنتی شاهد روش و تخلفاتی بوده ایم که با روش جدید و سامانه ای جایی برای این تخلفات باقی نمی ماند.
  • رصد مراحل تولید و خدمات با سامانه صندوق مکانیزه فروش
  • وی افزود: همچنین با سامانه صندوق مکانیزه فروش امکان رصد مراحل تولید کالا و خدمات از ابتدا و تا انتها فراهم شود، از سوی دیگر به تنظیم بازار و شفافیت اقتصادی کمک می کند.
  • رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صندوق مکانیزه فروش استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک به درستی دیده شده است و با تصویب نهایی آن در نیمه دوم سال آغاز اجرای سامانه صندوق مکانیزه فروش رقم خواهد خورد.
  • پورابراهیمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: اختلاف بین فعالان اقتصادی و کارشناسان مالیاتی برای تعیین میزان مالیات حل می شود.

صندوق مکانیزه فروش   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.