۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تولید بیش از ۴۳ درصد آهن اسفنجی کشور در گروه فولاد مبارکه اصفهان

تولید بیش از ۴۳ درصد آهن اسفنجی کشور در گروه فولاد مبارکه اصفهان
کد: 34595   تاریخ انتشار :۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۷

در سال ۱۳۹۷ کل آهن اسفنجی تولید شده در کشور (شرکتهای تابعۀ ایمیدرو) بالغبر ۲۴ میلیون تن بوده است که سهم گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری) از این میزان، تولید به بیش از ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تن است.

  • به گزارش TSEpress مختار بخشیان، معاون بهرهبرداری فولاد مبارکه، این خبر را داد و گفت: در سال گذشته، در واحدهای احیا مستقیم ۱ و ۲ شرکت فولاد مبارکه ۷میلیون و ۱۵ هزار تن، در فولاد هرمزگان بیش از یکمیلیون و ۶۹۱ هزار تن، در مجتمع فولاد سبا یکمیلیون و ۲۵۱ هزار تن و در شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۵۴ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده است.
  • وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به اهمیت تولید فولاد و نقش آن در اقتصاد کشور، عرضۀ ۷ میلیون و ۵۰ هزار تن انواع محصولات فولادی در برنامۀ سال ۱۳۹۸ شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا قرار گرفته است که این میزان عرضه نسبتبه مدت مشابه سال قبل ۴٫۶ رشد نشان میدهد.
  • وی در همین خصوص ادامه داد: در بخش تولید کلاف گرم در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول برنامهریزی شده است که رشد ۲ درصدی را نشان میدهد. همچنین در بخش محصولات سرد و پوششدار شرکت فولاد مبارکه نیز تولید یکمیلیون و ۵۸۰ هزار تن و رشد ۲ درصدی نسبتبه مدت مشابه سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفته است.معاون بهرهبرداری فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مدیریت و کارکنان شرکت فولاد مبارکه مصمماند تا همانند سالهای قبل اهداف شرکت و راهبردهای خردمندانۀ رهبر معظم انقلاب اسلامی در رونق تولید را محقق کنند.

بازار سرمایه   بورس تهران   فولاد   فولاد مبارکه اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.