۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رکورد شکنی بورس تهران با لیدری بانک تجارت

رکورد شکنی بورس تهران با لیدری بانک تجارت
کد: 34662   تاریخ انتشار :۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳

امروز بورس تهران در حالی با رشد ۵۷۲۱ واحدی، توانست کانال ۲۰۰ هزار واحدی را فتح کرده و در آستانه ارتفاع ۲۰۲ هزار واحدی قرار بگیرد که نماد بانک تجارت (وتجارت) به تنهایی بیش از ۶۰۰ واحد در افزایش شاخص کل مؤثر بود و استقبال از نماد بانک تجارت به حدی بود که برخی سهامداران، اقدام به فروش سهام دیگر برای کسب نقدینگی و خرید این سهم می‌کردند.

  • به گزارش TSEpress امروز بورس تهران در حالی با رشد ۵۷۲۱ واحدی، توانست کانال ۲۰۰ هزار واحدی را فتح کرده و در آستانه ارتفاع ۲۰۲ هزار واحدی قرار بگیرد که نماد بانک تجارت (وتجارت) به تنهایی بیش از ۶۰۰ واحد در افزایش شاخص کل مؤثر بود و استقبال از نماد بانک تجارت به حدی بود که برخی سهامداران، اقدام به فروش سهام دیگر برای کسب نقدینگی و خرید این سهم می‌کردند.مهمترین عوامل مؤثر بر رشد بازار سرمایه را می توان در مواردی همچون کاهش نرخ سود بانکی، افزایش بی رویه بازارهای رقیب و موازی، افزایش قیمت نفت و سایر کامودیتی ها در چند وقت اخیر خلاصه کرد.
  • تبدیل سود سپرده های بانکی از روز شمار به ماه شمار، افزایش بی رویه قیمت ها در بازارهای دیگر سرمایه گذاران را به حضور در بورس ترغیب کرده است. به گفته کشتی آرای، حباب قیمت سکه در معاملات دیروز بازار تهران ۵۵۰ هزار تومان بوده، بازار مسکن نیز رشد ۱۸۳ درصدی را تجربه کرده و تحلیلگران نسبت به وجود حباب قیمتی در بخش مسکن نیز مکررا هشدار می دهند.
  • همه این عوامل منجر شده تا سرمایه گذاران با توجه به اینکه اکثر سهم های بورسی در کف قیمت ذاتی خود بوده، بورس را به عنوان گزینه مناسب مورد توجه قرار دهند، حجم نقدینگی وارد شده به بورس تهران در معاملات امروز گواه روزهای پربازده و پرسودی را برای سهامداران می دهد.

بازار سرمایه   بانک تجارت   بورس تهران   وتجارت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.