۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

فروش املاک مازاد "قاسم ایران" در دستور کار مدیرعامل جدید

فروش املاک مازاد
کد: 34793   تاریخ انتشار :۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۵۴

 در مراسمی با حضور مدیران عامل شرکت های گروه صنعتی مینو، اعضای هیات مدیره قاسم ایران و مدیران این شرکت، با صدورحکمی از سوی دکتر عباسیانفر مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان، مهندس حسین یوسف خزرایی به سمت مدیریت عامل شرکت قاسم ایران منصوب و از زحمات مهندس کریمی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش TSEpress در این مراسم، دکتر عباسیانفر مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان، با بیان این مطلب که تا امروز تمام تصمیمات گرفته شده در شرکت قاسم ایران طبق یک نظر مشترک با مهندس کریمی بوده است، گفت: برگ برنده شرکت قاسم ایران در پخش مویرگی و داشتن لجستیک و املاک و دارایی های چشمگیر در سراسر کشور است و باید با تمام توان، قدرت خود را صرف توسعه و حفظ تشکیلات و ساختار مویرگی کند و در این زمینه می بایست اهتمام ویژه ای را صرف تعیین تکلیف دارایی های غیر مولد و فروش املاک بلااستفاده و همچنین تبدیل بهینه املاک شعب استانها کند و با این کار نقدینگی خوبی را به چرخه ی اقتصادی شرکت تزریق کند و این نقدینگی را برای افزایش سطح کارایی شرکت به صورت هدفمند هدایت کند.

  • دکتر عباسیانفر به شناخت خود از مهندس کریمی اشاره کرد و گفت: آشنایی بنده با ایشان از سال ۹۵ بر اساس یک اختلاف قراردادی که با مجموعه هوم کر داشتیم صورت گرفت، من به عنوان نماینده حقوقی شرکت با ایشان صحبت کردم و از آنجایی که ایشان فوق العاده در کار، روان و حرفه ای هستند سریعاً به نتیجه رسیدیم؛ از آن زمان تا به امروز نظرم در مورد ایشان تغییر نکرده است.  علاوه بر این بزرگترین خصیصه ایشان این است که متعلق به خانواده ایثارگران می باشند و به مجموعه گروه که صاحبان اصلی آن، آزادگان می باشند، علاقه خاصی دارند.
  • مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در ادامه ضمن تشکر از دکتر رضایی، هیات مدیره و مدیران قاسم، این شرکت را به اسب تنومندی تشبیه کرد که نیاز به سوارکار قابلی دارد و گفت: امیدوارم روند شرکت قاسم ایران رو به رشد باشد و به عنوان لوکوموتیو گروه با شناسایی ظرفیت هایی که در بدنه این شرکت موجود است، مجموعه را به اهداف والاتر و جایگاه حقیقی خود سوق دهد.
  • دکتر عباسیانفر با اشاره به سابقه ارزشمند مهندس خزرایی در شرکت قاسم ایران اظهار داشت: جناب مهندس خزرایی بیست و هشت سال است که در این تشکیلات با کارنامه بسیار خوب مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه مدت زیادی مسئولیت واحد IT را بر عهده داشتند، اطلاعات کاملی در مورد شرکت قاسم ایران دارند و تمام زوایای این مجموعه را می شناسند؛ زمانی که نام ایشان به عنوان مدیر عامل شرکت قاسم مطرح شد، از سوی کارکنان شرکت قاسم، بسیار مورد توجه قرار گرفت و تقریباً هیچ مخالفی نداشت و همگی با اطمینان و روی گشاده این انتخاب را تایید کردند.
  • مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان با اشاره به سابقه مدیریتی خود گفت: ۴۰ سال است که در مجموعه های مختلف مشغول به کار می باشم و با تکیه بر این تجربیات، مسائل کلی سازمان ها را می فهمم و مجموعه این ۴۰ سال کار، به من آموخته که در حوزه کاری به هیچ وجه تسلیم احساسات نشوم و بر اساس یک خط مشی استاندارد تصمیم گیری کنم. علاوه بر این مسیر کاری من یک مسیر حقوقی است و این مسئله به من کمک می کند تا خود و دیگران را با اطلاعات غلط فریب ندهم.
  • دکتر عباسیانفر ادامه داد: زمانی که در خرداد ماه سال گذشته دوباره به دوستان ملحق شدم، وضعیت مواد اولیه و نقدینگی مهمترین چالش شرکت های گروه بود و شرکت قاسم ایران ۱۱۵ میلیارد تومان بدهی به گروه و تامین کنندگان و ۱۶۶ میلیارد تومان بدهی بانکی داشت که ۴۵ میلیارد آن معوقه بود و شرکت در ورطه بسیار خطرناکی قرار داشت؛ امروز که شرکت از این چالش ها عبور کرده و شرکت قاسم ایران تمام بدهی های خود را پرداخت کرده است، بیانگر این است که تصمیمات صحیح و کارهای جسورانه ای در شرکت صورت گرفته است.
  • مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان تمامی شرکت های گروه را یک مجموعه واحد دانست و گفت: تمامی واحد های تولیدی، مالی، صادرات، خرید و فروش، همگی در کنار هم هستند و هر یک به اندازه خود سهم بسیار مهمی در کسب این موفقیت ها دارند.
  • دکتر عباسیانفر ادامه داد: در ابتدای ورود بنده به شرکت، بحث اصلاح قرارداد ها و تغییر مارژین شرکت قاسم ایران مطرح شد؛ چراکه ادامه روند سابق، بسیار دشوار بود و ما آن را تغییر دادیم. اختلاف مارژین سابق تا الان حدود ۱۸ میلیارد تومان و اختلاف هزینه های مالی که گروه باعث آن شده، در حدود ۱۴ میلیارد است، یعنی ۳۲ میلیارد تومان مجموعه تولید در اختیار شرکت قاسم ایران گذاشت و شرکت قاسم ایران نیز با ایجاد نقدینگی شرایطی را ایجاد کرد تا شرکت بتواند در زمان مناسب، مواد اولیه خوبی تهیه کند و در اختیار شرکت های تولیدی قرار دهد که این تعامل و همکاری لزوم کار و پیشرفت می باشد.
  • مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان با اشاره به این موضوع که شرکت قاسم ایران باید بر اساس سنت و اساس شکل گیری خود در خدمت مجموعه گروه باشد گفت: خواهش بنده این است که مهندس خزرایی این موضوع را باقدرت ادامه دهد و با توجه به ساختار و عملیاتی که این شرکت دارد، نقاط ضعف را شناسایی و نقاط قوت شرکت را تقویت کند و موضوع نمایندگی ها در استان هایی که ما حضور نداریم و یا نیاز است که در آنجا عمده فروش بگیریم، نیز پیگیری گردد و همچنین موضوع دیگری که خود مهندس کریمی نیز مدنظرشان بود این است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ناچاریم موضوع کالاهای اساسی مردم مثل روغن، برنج، قند و شکر که مایحتاج ضروری مردم هستند را در مجموعه تقویت کنیم.
 

املاک مازاد   بورس تهران   فروش املاک مازاد   قاسم   قاسم ایران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.