۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ذوب آهن اصفهان در بازارهای جدید صادراتی

ذوب آهن اصفهان در بازارهای جدید صادراتی
کد: 34840   تاریخ انتشار :۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۶

صنعت فولاد ایران طی دهه های گذشته به خوبی نشان داده که یک صنعت تاب آور است و با وجود مشکلات مختلف به مسیر خود ادامه داده است و امروز شاهد رشد کمی و کیفی این صنعت در کشورهستیم .

به گزارش TSEpress در سال ۹۸ با چالش تحریم مواجهیم و این امر می تواند برای صادرت مشکلاتی ایجاد کند در حالی که با توجه به مازاد تولید محصولات فولادی ، توسعه صادرات یک ضرورت است . در این شرایط به نظر می رسد ، تقویت بازارهای داخلی از طریق ایجاد تحرک در صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی می تواند تا حدود زیادی به صنایع فولادی کشور کمک کند .
  • ذوب آهن اصفهان در سال گذشته با وجود کمبود مواد اولیه و دیگر مشکلات سال موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت.
  • دراین سال یکی از سه رکورد تولید سالیانه تاریخ ذوب آهن اصفهان با تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن با دو کوره بلند به ثبت رسید .رکوردهای قبلی مربوط به سال ۱۳۸۹ با سه کوره بلند و سال ۱۳۹۳ با دوکوره بلند است.
  • این شرکت برای سال ۹۸ تولید ۳ میلیون و ۵۰هزار تن چدن را برنامه ریزی کرده است که از این میزان حدود ۳۰۰هزار تن آن به صورت چدن خام و مابقی به صورت محصولات فولادی خواهد بود.
  • برای سال ۹۸ پیش بینی بر آن است که این شرکت حدود ۱ میلیون تن صادرات داشته باشد و باقی تولید دربازار داخلی عرضه شود.این شرکت در سال جدید بیشتر به سمت تولید محصولات صنعتی و با ارزش افزوده بالاتر می رود.
  • همچنین تولید انواع ریل از جمله راه آهن، مترو، معدن و… در دستور کار قرار دارد تا به صورت انبوه تولید داشته و نیاز کشور در این بخش به صورت کامل پوشش داده شد .
  • ذوب آهن در کنار این موارد در حوزه تولید محصولات صنعتی نیز ورود می کند .
ارزش فروش انجام شده محصولات ذوب آهن در سال گذشته بیش از ۸ هزار میلیارد تومان است. در این راه در بخش فروش رکوردهای فوق العاده خوبی ثبت شد و رکورد فروش ماهیانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز شکست و موفق شدیم تعداد کانال های توزیع را افزایش دهیم و محدودیت هایی که در این زمینه داشتیم تقریباً برطرف شود و مشتریان جدیدی وارد چرخه محصولات شرکت شدند . در اثر این تلاش ها ، تعهدات شرکت به حدود بالای ۳۰۰ هزار تن رسید که با توجه به وضعیت فعلی عدد مطلوبی به شمار می رود.
  • در بخش صادرات با وجود همه محدودیت هایی که در بازارهای بین المللی وجود داشت به عدد بیش از ۹۰۰ هزار تن صادرات محصولات فولادی و ۲۷۵ هزار تن انواع محصولات فرعی دست پیدا کردیم . همچنین حدود ۳۰ هزار تن انواع میلگرد BS به بازارهای جدید صادر شد.
  • در سال گذشته کسب عنوان صادر کننده نمونه ملی برای چندمین مرتبه توسط شرکت رقم خورد که ثمره تلاش همکاران در بخش های مختلف شرکت است. صادرات به سه بازار جدید ترکیه،سوریه و سریلانکا انجام شد که شرایط مناسب تری را در بازارهای صادراتی به وجود می آورد. تمدید گواهی نامه های کرز و CE صورت گرفت که شرایط مناسب تری را برای صادرات آتی شرکت هموار کرد. انعقاد تفاهم نامه با بانک مسکن برای اولین بار و در شهر شیراز از دیگر دستاوردهای شرکت در سال گذشته است.

بازار سرمایه   بورس تهران   ذوب   ذوب آهن اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.