۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 24 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

وزیر صنعت: تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۸

وزیر صنعت: تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۸
کد: 35055   تاریخ انتشار :۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توسعه داخلی سازی قطعات خودرویی باید قطعه سازان توانمند جذب و به طور جدی از آنها حمایت شود.

  • به گزارش TSEpress «رضا رحمانی» در جلسه شورای معاونان وزارتخانه افزود: قطعه سازانی که توان ساخت قطعات را دارند باید حمایت شود. وی با بیان اینکه باید با تولیدات بی کیفیت نیز برخورد شود،تاکید کرد: برای شناسایی قطعه سازان توانمند، اطلاعیه قبلی در رسانه ها تکرار شود. رحمانی خاطر نشان کرد: در شرایطی که توان ساخت داخل داریم، باید از قطعه سازان توانمند داخلی در قالب بسته های حمایتی و تشویقی حمایت شود. به گزارش ایرنا، با توجه به پیش بینی تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۸، قطعه سازان به ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و سایر اقلام نیاز دارند.
  • قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، ۱۱ هزار میلیارد تومان در ۲ بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و ۸۴۴ میلیون یورو بود که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده است. آمارها نشان می دهد نزدیک به هزار و ۲۰۰ قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند که توانمندسازی آنها و رفع موانع تولید می تواند سبب تقویت گوشه ای از نیاز بازار به کالاهای ایرانی شود.

بورس تهران   خودروسازان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70