۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خبرهای خوش از پروژه PCI ذوب آهن اصفهان

خبرهای خوش از پروژه PCI ذوب آهن اصفهان
کد: 35066   تاریخ انتشار :۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۸

ساخت پروژه  pci جهت ارسال پودر زغال به کوره بلندها هم اکنون در مرحله اتمام عملیات نصب تجهیزات،تست و راه اندازی قرار دارد. در خصوص کم و کیف عملیات مذکور با مهندس عباس نصیری کارشناس مکانیک پروژه pci گفتگو نمودیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید :

به گزارش TSEpress مهندس نصیری با اشاره به اینکه برای راه اندازی پروژه pci نیازمند استفاده از سیالات خطوط اصلی  بودیم تا مانع پیشگیری از توقفات و ایجاد هزینه مالی برای کارخانه شویم ، گفت : با اتخاذ تدابیری از یک دستگاه Hot Tap به منظور کاهش هزینه های توقف کوره بلندها استفاده گردید زیرا این دستگاه مزیت هایی نظیر ایمنی بالا و سوراخکاری خطوط سیالات پر خطر بدون هیچ گونه توقف در روند خط تولید را دارد.

وی افزود : در این راستا از شرکت تخصصی پیشگام صنعت ابزار دعوت شد و پس از آماده سازی مقدمات و تجهیزات مورد نیاز برای اولین بار در کارخانه ذوب آهن عملیات Hot Tapبر روی سه خط ۲۰۰۰ به ۶۰۰ میلیمترگاز کوره بلند ،۲۰۰ به ۱۵۰میلیمتر هوای فشرده و ۱۵۰ به ۱۵۰ میلیمترازت بدون توقف  کوره بلند و کک سازی با موفقیت انجام گرفت.

کارشناس مکانیک پروژه pci در خصوص مراحل فنی پروژه گفت : ابتدا نصب نیپل روی خط اصلی انجام و سپس فیت آپ و جوشکاری با دقت بالا صورت گرفت در ادامه نیز valve روی آن نصب شد.

مهندس نصیری خاطر نشان کرد : قبل از بستنvalve مذکور بر روی فلنج مربوطه،تست آب بندی صورت گرفته و پس از آن دستگاه HOT TAP روی valve بسته می شود و سپس به منظور ایمنی بالاتر روی خط گاز کوره بلند با تزریق نیتروژن داخل محدوده valve، دستگاه Hot Tap آماده عملیات گردید و پس از حدود پنج ساعت سوراخکاری دستگاه از valveجدا شد و پس از تست عدم نشتی درپوش آن بسته شد.

وی در پایان از مهندس رفیعی مدیر پروژه pci ، مهندس توفیقی مدیر اجرایی تاسیسات جانبی و شرکت های پیشگام صنعت ابزار و جهان فولاد مروارید جهت هماهنگی های لازم تشکر و قدردانی نمود.

بورس تهران   ذوب   ذوب آهن اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.