۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

از دستکاری قیمت ها در بازار پایه جلوگیری می شود

از دستکاری قیمت ها در بازار پایه جلوگیری می شود
کد: 35530   تاریخ انتشار :۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۴

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: در نشست امروز مدیران بازار سرمایه در خصوص «قوانین بازار پایه»، مقرر شد ساز و کاری ترتیب داده شود تا با بکارگیری شیوه های جدید، از دستکاری قیمت و نوسانات عجیب قیمتی در بازار پایه جلوگیری شود.

به گزارش TSEpress «امیر هامونی»  امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص مسایل مطرح شده در جلسه ای که امروز درباره قوانین بازار پایه برگزار شد گفت: در مورد دامنه نوسان قیمت ها قرار شد در مرحله کشف قیمت، دامنه نوسان در نظر گرفته شود و همچنین شرکت کنندگان در جلسه، پیشنهاد دهند که دامنه نوسان در روند معاملات به چه میزان باشد تا بتوان از نوسانات عجیب و دستکاری قیمت ها جلوگیری کرد.  
  • مدیر عامل شرکت فرابورس ایران گفت: در این جلسه بحث لات سایز (تخمین میزان ریسک نسبت به سرمایه)  مطرح شد که کارشناسان در این جلسه اعلام کردند محدودیت هایی برای این موضوع در نظر گرفته شود و همچنین پیشنهادات لازم برای ضریب مشخص را در نظر بگیرند تا توسط افراد سودجو منجر به علامت دهی و سواستفاده از بازار نشوند.
 
  • وی افزود: موضوع دیگر که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، بحث مخفی بودن سفارش ها قبل از آغاز معاملات و در حین معاملات است که در خصوص اجرای آن هم قرار بر این شد تا نظرات جمع بندی شود.
 
  • به گفته مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، تعیین تعداد روزهای کشف قیمت برای بازار پایه از دیگر مباحث مطرح در این جلسه بود و مقرر شد شرکت کنندگان در جلسه، پیشنهادهای خود را در مورد کاهش یا افزایش روزهای کشف قیمت اعلام کنند.
 
  • هامونی اضافه کرد: به دلیل نبود نظارت، میزان ریسک معاملات در بازار پایه زیاد است؛  سرمایه گذاران باید این موضوع را مورد نظر قرار دهند که بازار پایه بازاری پر ریسک است و فرابورس شرکت هایی که در بازار پایه قرار دارند را پذیرش نمی کند و به موجب قانون فقط در تابلو معاملات درج می شود.
 
  • در پایان این جلسه قرار بر این شد کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه گذاری تا روز شنبه هفته آینده نظرات کارشناسی خود در مورد مسائلی که امروز مورد بحث قرار گرفت را به صورت مکتوب جمع آوری و برای تصمیم گیری به سازمان بورس ارسال کنند تا بتوان از این طریق دستورالعمل نهایی ارائه شود.
 
  • مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: اگر فعالان بازار معتقد هستند که دستورالعمل تدوین شده به صورت تدریجی اعمال شود پس بهتر است تا پیشنهادهای مربوط به اعمال تدریجی را به طور کامل تشریح و ارائه کنند.
 
  • جلسه بررسی تغییر قوانین بازار پایه فرابورس امروز صبح با حضور «شاپور محمدی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، «امیر هامونی» مدیر عامل شرکت فرابورس ایران و «سعید اسلامی» مدیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

بازار پایه   فرابورس ایران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70