۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

افزایش سرمایه بانک‌ها از منابع فروش اموال مازاد

افزایش سرمایه بانک‌ها از منابع فروش اموال مازاد
کد: 35536   تاریخ انتشار :۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و تعیین تکلیف اموال مازاد موجب افزایش توان نظام بانکی در تسهیلات دهی می‌شود.

به گزارش TSEpress محمد حسینی ، با تاکید بر ضرورت چابکسازی شبکه بانکی کشور، گفت: طبق ماده ١۶ قانون رفع موانع تولید مصوب سال ٩۴ بانک‌ها مکلف شده‌اند ظرف کمتر از دو سال اموال مازاد و کلیه سهامی که داشته‌اند را واگذار کنند و در این زمینه هم گزارش‌هایی از سوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس تهیه شده است.
  • نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند اجرای این قانون در حوزه بانکی سرعت لازم را نداشته است، افزود: البته تا حدودی اموال مازاد بانک‌ها به فروش رفته، اما هنوز بانک‌ها از حوزه بنگاه‌داری خارج نشده‌اند.
  • وی با بیان اینکه هدف از تصویب این قانون این است که بانک‌ها از بنگاه‌داری جدا شده و منابع حاصل از آن در افزایش سرمایه بانک‌ها و در نتیجه رشد اعتباردهی آنها موثر واقع شود، گفت: در نتیجه فروش اموال مازاد، بانک‌ها در جهت تسهیلات‌دهی بیشتر توانمند می‌شوند.
  • این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در رابطه با حکم قانون، مقرر شده که بانک مرکزی نظارت لازم را داشته باشد، تصریح کرد: در این راستا وزارت اقتصاد و مجلس نیز اقداماتی انجام داده و گزارش‌هایی را تهیه کرده‌اند و مغایرت‌های قانون در اجرای ماده ٢٣۶ آیین‌نامه داخلی و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه وارد شده است.

افزایش سرمایه   بانک   فروش اموال مازاد   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70