۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ناوگان کمباین باید نوسازی شود

ناوگان کمباین باید نوسازی شود
کد: 35737   تاریخ انتشار :۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۳

معاون امور زراعت وزارت جهاد تأکید کرد: با استفاده از خط اعتباری مکانیزاسیون، ناوگان فرسوده کمباین برداشت گندم در استان ها طی دو سال باید نوسازی شود.

  • به گزارش TsePress به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در هفتادمین جلسه کمیته فنی گندم گفت: شرکت‌های سازنده کمباین باید موظف به نصب سامانه پایش ضایعات و عملکرد برداشت در کمباین باشند و این موضوع باید اجباری باشد.
  • وی با اشاره به اینکه کشور نیاز به نوسازی ناوگان کمباین دارد، گفت که لازم است سالانه حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ دستگاه کمباین تأمین شود و سازندگان در این زمینه نیز باید تلاش کنند.
  • وی تصریح کرد: مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی باید مشکلات و موضوع آورده و وثیقه کشاورزان برای خرید کمباین را به منظور استفاده از تسهیلات، مورد پیگیری و بررسی قرار دهد و مشکلات موجود را اصلاح و رفع نماید.
  • کشاورز خاطرنشان کرد: در استان‌ها باید اکیپ برداشت با مدیریت ادارات فناوری‌های مکانیزه تشکیل شود و آموزش‌های لازم را به کمباین داران ارائه نمایند.
  • معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: استان‌هایی که از ناوگان فرسوده کمباین در برداشت استفاده می‌کنند طی دو سال باید با توجه به امکان استفاده از خط اعتباری مکانیزاسیون نسبت به نوسازی ناوگان کمباین اقدام کنند.
  • کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه با تاکید بر اینکه باید گزارشات و موارد مطرح شده در خصوص سامانه‌های فرآوری بذر گندم در کشور جدی گرفته شوند و از نقطه نظرات استقبال و بهره برداری شود، عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های بوجاری باید مطابق با استانداردهای موجود کار کنند تا هم از زیان مادی و هم از هدر رفت بذر جلوگیری شود.
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی به شرکت‌های سازنده داخلی توصیه کرد: برای به روز کردن دستگاه‌های خود برنامه داشته باشند و همچنین دستگاه‌ها هر چند سال یکبار باید جایگزین، اصلاح و بازسازی شوند و آموزش اپراتورها نیز باید با همکاری انجمن تولید کنندگان بذر اصلاح شده همزمان انجام گیرد.

بورس تهران   تکمبا   کمباین   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70