۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بندی که به ایران‌خودرو مجوز تولید پژو ۳۰۱ می‌دهد

بندی که به ایران‌خودرو مجوز تولید پژو ۳۰۱ می‌دهد
کد: 36013   تاریخ انتشار :۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵

درحال‌حاضر خودروسازان و قطعه‌سازان با تمام توان و ظرفیت گام در مسیر تولید و داخلی‌سازی گذاشتند، هم‌اکنون نوبت دولت است که در این راستا تصمیم‌گیری کرده و از شرکت‌ها حمایت کند.

  • به گزارش TsePress سال گذشته خودروسازان به‌دلیل فروش خودرو با قیمت دستوری زیان سنگینی را متحمل شدند، بنابراین امروز دولت و نظام برای پیشبرد اهداف توسعه داخلی‌سازی باید به حمایت خودروسازان بیایند و برای گسترش این صنعت و اجرای پروژه‌های جدیدی همچون ۳۰۱ سرمایه‌گذاری کنند.
  • خودروسازان با آغاز پویش داخلی‌سازی درحال اجرای پروژه‌های جدیدی هستند و بی‌تردید تلاش ایران‌خودرو برای تولید پژو ۳۰۱ نیز کار بزرگی بوده هر‌چند تا رسیدن به نتیجه مطلوب گام‌های زیادی باقی است.
  • با خروج پژو دو راهکار پیش روی ایران‌خودرو قرار داشت یااینکه خط‌تولید محصولی مانند پژو ۳۰۱ کاملا متوقف شود که اتخاذ این تصمیم کاملا به زیان ایران‌خودرو بود، اقدام دیگر را‌ه‌اندازی خط‌تولید این محصول با تکیه بر توان داخلی است و خوشبختانه ایران‌خودرو با انتخاب درست و تولید پژو ۳۰۱ مسیر خوبی را آغاز کرد. در گام اول با قطعاتی که پژو پیش از این برای تولید تامین کرده بود، پروژه تولید این خودرو راه‌اندازی شد.
  • پژو و سیتروئن در جریان مذاکرات برجامی با ایران‌خودرو و سایپا هر یک ۲۰۰میلیون‌یورو در ایران سرمایه‌گذاری کردند البته ایران‌خودرو نیز به موازات آن برای تولید محصولات پسابرجامی سرمایه‌گذاری کرد و در این جریان مقرر شد بخشی از قطعات از تامین‌کنندگان این شرکت‌ها خریداری و وارد شود و برخی قطعات نیز در همکاری با قطعه‌سازان داخلی تامین شود ولی با لغو قرارداد و خروج پژو و سیتروئن خودروسازان با شرایط جدیدی مواجه شدند.
  • بندی در قرارداد ایران‌خودرو با پژو وجود دارد که به منزله دریافت مجوز تولید در صورت قطع همکاری پژو در ایران است. ایران‌خودرو با توجه به این بند از قرارداد با پژو و مجوز تولید با لغو همکاری تصمیم به سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات جدید پژو گرفت و با استفاده از دانش و تجربه سال‌ها همکاری، اقدام به طراحی و تولید پلت‌فرم پژو ۳۰۱ کرد. پلت‌فرمی که به ‌دلیل طراحی مشترک با پژو ۲۰۸ ، ۲۰۰۸ و حتی سیتروئن C3 امکان ساخت این خودروها در ایران را فراهم خواهد کرد.

ایران خودرو   بورس تهران   خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.