۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 27 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

طرح یک میلیون تنی گندله سازی صبانور بر مدار پیشرفت

طرح یک میلیون تنی گندله سازی صبانور بر مدار پیشرفت
کد: 36028   تاریخ انتشار :۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۲

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور گفت: طرح یک میلیون تنی گندله سازی صبانور با تامین خدمات آب، برق و گاز آن بر مدار پیشرفت قرار گرفته است.

  • به گزارش TsePress  «رامتین جمالی» درخصوص طرح توسعه یک میلیون تنی گندله سازی در این شرکت، افزود: این طرح که قرارداد آن در سال ۲۰۱۳ منعقد شده و پیش پرداخت هایی حدود پنج میلیون دلار بابت آن به شرکت چینی داده شده بود، مقرر بود در مجاورت مجموعه کنسانتره سازی شرکت تاسیس شود. به گفته وی، پس از تغییر مدیرعامل شرکت، این طرح به دلیل پایین بودن قیمت سنگ آهن به مدت پنج سال متوقف شد، زیرا آن زمان شرکت توان لازم برای ادامه کار را نداشت.
  • جمالی بیان داشت: اعمال تحریم های ظالمانه نیز سبب شد تا باز کردن ال. سی برای طرح متوقف شود، پس از آن فعالیت «کونلون» بانک چین متوقف شد که بر این اساس، مشکلات ناتوانی در تضمین طرح و همچنین مشکل انتقال ارز را به دنبال داشت. این مقام مسئول ادامه داد: پس از پنج سال، تصمیم بر ادامه انجام طرح از سوی هیات مدیره گرفته شد و با همان شرکت چینی که طراحی و مهندسی طرح را انجام داده بود رایزنی کرده و ادامه کار داریم.
  • وی بیان داشت: ‌اکنون در حال آماده سازی زیرساخت های آب، برق و گاز در محل جدید طرح واقع در سه راهی یاسوکند (در محل آهن کردستان)‌هستیم، زیرا بررسی ها نشان داد این محل از نظر پارامترهای اقتصادی از بازدهی سریعتری برخوردار بوده و دسترسی آن به جاده ها بهتر است. معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور خاطرنشان کرد: با رایزنی های انجام شده با اداره های آب، برق و گاز منطقه، محل جدید طرح از این خدمات برخوردار می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وی یادآور شد: ‌طرح مذکور به هیچ عنوان آب بر نبوده و ۱۵ برابر کمتر از کارخانه آهن اسفنجی صبانور نیاز به آب دارد؛ با توجه به وجود چاه آب در این منطقه، دیمتری جدید انجام و جواز جدیدی برای چاه اخذ شد.
  • جمالی بیان داشت:‌ با بهره برداری از این طرح، مجموع ظرفیت تولیدی گندله در صبانور به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن خواهد رسید. وی ادامه داد: حتی فاز توسعه ای برای این طرح تعریف شده که در مجوارت زمین فعلی طرح است، اما تا زمانی که برای تامین مواد اولیه مورد نیاز مطمئن نباشیم به آن نخواهیم پرداخت.
  • شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (سهامی عام) درحال حاضر بزرگترین تولید کننده سنگ آهن، کنسانتره و گندله در غرب و شمال غرب کشور است. محصولات تولیدی این شرکت درحال حاضر شامل سنگ آهن دانه بندی شده ، کنسانتره و گندله آهن است . شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (سهامی عام ) می باشد.

بورس تهران   کنور   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.