۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

افزایش سرمایه بانک ملت از محل سود حاصل از تسعیر

افزایش سرمایه بانک ملت از محل سود حاصل از تسعیر
کد: 36038   تاریخ انتشار :۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

بانک ملت با هدف کاهش قیمت بهره ای پول، نسبت سپرده های غیرهزینه زای خود را به میزان ۷ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش داده و از سوی دیگر با وجود حفظ پایداری منابع مورد نیاز خود، سپرده های مدت دار خود را به سمت سپرده های کم هزینه سوق داده که اثرات آن در قیمت تمام شده پول مشهود است.

  • به گزارش TsePress به رشد ۵۴درصدی دارایی ها، رشد ۵۰ درصدی بدهی ها و رشد ۲۶۱ درصدی حقوق صاحبان سهام بانک ملت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: عامل اصلی رشد ۵۴ درصدی دارایی های بانک نسبت به سال ماقبل، رشد دارایی های مولد نظیر تسهیلات دولتی و غیردولتی، تسهیلات بین بانکی و تسعیر دارایی های ارزی و عمده افزایش در بخش بدهی ها نیز مربوط به افزایش ۱۱۲ درصدی در جذب سپرده های غیرهزینه زا و تسعیر بدهی های ارزی است.
  • به گفته وی، کل درآمدهای بانک ملت نیز ۴۴ درصد و سود خالص این بانک نیز ۱۹۵۱ درصد رشد داشته است ضمن این که با وجود تورم، با مدیریت مناسب، کل هزینه های بانک نسبت به سال ۹۶ نیم درصد افزایش را نشان می دهد.
  • مدیرعامل بانک ملت به رشد ۸۰۸ درصدی بازده حقوق صاحبان سهام، رشد ۱۳۳۳ درصدی بازده دارایی ها و رشد ۱۲۶ درصدی خالص تراز عملیاتی این بانک اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش نرخ موثر سود پرداختی به سپرده ها، خالص تراز عملیاتی بانک را با رشدی ۱۲۶ درصدی رو به رو کرده است.
  • وی با بیان این نکته که نسبت کفایت سرمایه بانک ملت از ۱.۴ درصد در سال ۹۶ به ۵.۲ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است، ادامه داد: بانک های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی تا پایان سال ۱۴۰۳ و سایر بانک ها تا سال ۱۴۰۱ مهلت دارند که این نسبت را به ۸ درصد برسانند که بانک ملت زودتر از مهلت تعیین شده، این امر را محقق خواهد کرد.
  • دکتر بیگدلی در عین حال، پیشنهاد افزایش سرمایه در سال جاری از محل سود حاصل از تسعیر، فروش سهام شرکت ها و املاک با توجه به وضعیت مطلوب بازار سرمایه، بهبود ساختار ترازنامه، استمرار روند بهبود قیمت تمام شده پول، تسهیل در فرآیند اعطای تسهیلات، حمایت هوشمندانه از رونق تولید و صادرات، ایجاد مزیت رقابتی پایدار در حوزه فناوری اطلاعات و ابزارهای بانکداری الکترونیک، بهینه سازی پوزیشن ارزی، مدیریت وصول مطالبات غیرجاری، پیاده سازی بانکداری دیجیتال و همچنین تامین سرمایه حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت سلف برای حوزه نفت را از جمله برنامه های آتی بانک ملت برشمرد.

بانک ملت   بورس تهران   وبملت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70