۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 16 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

جدیدترین تحولات جهانی بازار منگنز

جدیدترین تحولات جهانی بازار منگنز
کد: 36082   تاریخ انتشار :۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۶

بر اساس گزارش موسسه بین المللی منگنز، میزان سنگ منگنز جهان در ژوئن سال ۲۰۱۹ به ۱٫۶۶ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل ۳٫۴ درصد کاهش داشته است.

  • به گزارش TsePress براساس آخرین تحقیقات موسسه بین المللی منگنز در تاریخ چهارشنبه ۳۱ جولای، میزان عرضه در ماه ژوئن در مقایسه با ماه مِی نزدیک به ۱ درصد افزایش یافت. میزان عرضه آفریقا و خاورمیانه به ۹۵۱،۰۰۰ تن رسید که نسبت به سال قبل ۱۰٪ افزایش داشته در حالی که در مقایسه با ماه می کاهشی ۳ درصدی داشته و دلیل آن کاهش تولید در آفریقای جنوبی و گابن است. با افزایش تولید در گابن، غنا و ساحل عاج که تولید کمتر در آفریقای جنوبی را جبران کرد، میزان عرضه از آفریقا و خاورمیانه در شش ماه اول سال نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافت. موسسه بین المللی منگنز در گزارش خود ارقام کلی برای عرضه و تقاضای سالانه را ارائه نکرده است. میزان عرضه ژوئن از آسیا و اقیانوسیه با ۲۴درصدکاهش نسبت به سال گذشته به ۴۶۳۰۰۰ تن رسید که نسبت به ماه می کمتر از ۱درصدکاهش داشته است. میزان عرضه ی آن مناطق برای ژانویه تا ژوئن ۱۵٪ کاهش یافته است و دلیل این امر تولید کمتر هند، مالزی و استرالیا و به طور عمده در چین می باشد. قیمت سنگ معدن منگنز در ماه ژوئن با افزایش موجودی در چین، در ماه ژوئن به پایین ترین نرخ در سال ۲۰۱۹ سقوط کرد. شاخص سنگ منگنز با درصد خلوص ۳۷، در بازار سهام تیانجین، در روزهای ۱۴ و ۲۱ ژوئن به میزان ۵٫۲۶ دلار به ازای هر متریک تن خشک کاهش یافت اما در آخرین ارزیابی در ۲۶ جولای با توجه به کاهش عرضه و افزایش قیمت منگنز به ۵٫۵۱ دلار بهبود یافت. با وجود بازار آرام، تقاضای جهانی سنگ معدن منگنز نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۸٫۹درصدی به ۱٫۸۰ میلیون تن رسید که در مقایسه با ماه مِی ۱٫۸ درصد افزایش را به خود می بیند. تقاضای جهانی هر ساله نسبت به سال گذشته ۸٫۳ درصد افزایش داشته است. اکثر این تقاضا از آسیا و اقیانوسیه و به میزان ۱٫۴۶ میلیون تن بوده است که نسبت به سال قبل ۲۳ درصد و نسبت به ماه مِی ۲ درصد افزایش داشته است. تقاضای سالانه از این مناطق نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.
  • آمارهای ماه مِی ۲۰۱۹ بر اساس تحقیقات موسسه بین المللی منگنز، عرضه جهانی سنگ منگنز در مقایسه با ماه آوریل، در ماه مِی با افزایش ۷٫۲ درصدی به ۱٫۶۵ میلیون تن رسید و نسبت به سال گذشته ۱٫۵ درصد افزایش داشت. عرضه از آفریقا و خاور میانه با افزایش ۱۵درصدی نسبت به ماه آوریل و ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۹۸۰ هزار تن رسید. عرضه از منطقه آسیا و اقیانوسیه ۴۶۴ هزار تن بود که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد و نسبت به ماه آوریل ۳٫۶ درصد کاهش داشت. تقاضای جهانی در ماه مِی به ۱٫۷۷ میلیون تن رسید که در مقایسه با سال گذشته ۱۱٫۵ درصد و نسبت به ماه آوریل ۳٫۹ درصد افزایش داشت. بیش ترین میزان تقاضا از آسیا-اقیانوسیه و به میزان ۱٫۴۳ میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و نسبت به ماه آوریل ۴ درصد افزایش داشت.
  • افزایش واردات سنگ منگنز H1 چین از غنا نسبت به استرالیا گزارشات گمرک چین نشانگر افزایش واردات سنگ منگنز در نیمه اول سال ۲۰۱۹ نسبت به واردات از استرالیا می باشد. چین در سال ۲۰۱۹ از ژانویه تا ژوئن ۲٫۵۸ میلیون تن سنگ معدن از غنا و ۲٫۳۹ میلیون تن سنگ معدن از استرلایا وارد کرده است. در صورتی که در مدت مشابه سال ۲۰۱۸، ۱٫۲۶ میلیون تن از غنا و ۲٫۲۷ میلیون تن از استرالیا وارد کرده بود. این افزایش نشانگر بالا بردن سرعت تولید شرکت غنا منگنز – تنها تولید کننده منگنز در این کشور آفریقای غربی – در سال های اخیر می باشد. این شرکت ظرفیت تولید خود را به بیش از دو برابر و از میزان ۳٫۲ میلیون تن در سال در آغاز سال ۲۰۱۸ به ۷ میلیون تن در پایان همان سال رساند. افزایش شدید تولید سنگ منگنز در غنا از اوایل سال ۲۰۱۸ باعث شده است که سنگ آهن علاوه بر کاربرد سنتی آن – فلز منگنز، به عنوان مواد اولیه برای بازار آلیاژهای منگنز در چین به طور روزافزون به فروش برسد. حجم سنگ معدنی وارداتی به چین در نیمه اول سال جاری هر ماه نوسان شدیدی داشت و به رکورد ۸۲۳،۸۵۷ تن د رماه می که یک چهارم کل واردات چین بود رسید. در صورتی که در ماه آوریل این میزان فقط ۷۹،۹۱۰ تن بود. بخش عمده واردات سنگ منگنز چین همواره از آفریقای جنوبی تامین می شود – این میزان در نیمه اول سال ۶٫۱ میلیون تن بود.

منگنز   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70