۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 27 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

حمل ۶۰۰,۰۰۰ تن ذغالسنگ تا پایان سال با شبکه ریلی

حمل ۶۰۰,۰۰۰ تن ذغالسنگ تا پایان سال با شبکه ریلی
کد: 36223   تاریخ انتشار :۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۶

مدیرکل راه‌آهن شرق از حمل ۶۰۰ هزار تن ذغالسنگ تا پایان سال با شبکه ریلی خبرداد.

  • به گزارش TsePress مدیرکل راه‌آهن شرق در دیدار با مدیر عامل شرکت ذغالسنگ پروده طبس با تاکید بر حمل ۱۰۰ درصدی ذغالسنگ تولید شده در معادن پروده توسط راه‌آهن گفت: با ادامه روند فعلی تا پایان سال بیش از ۶۰۰ هزارتن بار از این معادن به مقاصد ذوب‌آهن اصفهان و بندر عباس حمل خواهد شد.
  • به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه‌آهن شرق، محمد رضا چنگانی در این دیدار با تاکید بر عزم جدی مسولان برای توسعه زیرساخت‌های کلان منطقه گفت: تقویت حمل و نقل ریلی به دلیل رویکرد ریل محور در حمل بار در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا دو خطه کردن محور بافق – سنگان مصوب شده  که در صورت واگذاری اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
  •  وی ادامه داد: با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات کنونی ما در منطقه نظیر بلاک‌های بحرانی، ماسه‌گیر و گلوگاه‌ها مرتفع خواهد شد.
  •  مدیرکل راه‌آهن شرق با تاکید بر آمادگی راه‌آهن جهت همکاری با شرکت ذغالسنگ گفت: راه‌آهن به‌دلیل منافع بی‌شمار جامعه از حمل ریلی بارهای انبوه به‌ویژه در مبحث کاهش ترافیک و سوانح ناگوار جاده‌ای وصرفه‌جویی در مصرف سوخت آماده همکاری  در صورت وجود بار  برای تامین به‌موقع واگن و لکوموتیو است.
  • چنگانی با اشاره به  احداث سکوی بارگیری ذغالسنگ گفت: با احداث این سکو امکان بارگیری و حمل  تمام بار معادن ذغال‌سنگ پروده حتی معادن خصوصی با شبکه ریلی فراهم می‌شود به‌نحوی‌که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌میلیون تن بار در سال توسط راه‌آهن حمل شود.
  •   مدیرعامل شرکت ذغالسنگ پروده طبس نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: امسال حمل ۶۰۰ هزار تن ذغالسنگ با شبکه ریلی به مقصد ذوب‌آهن اصفهان را در برنامه داریم که حدود ۲۳۰ هزار تن آن محقق شده است.
  •   کریتی گفت: سکوی بارگیری غیرمکانیزه با لودر  جهت جذب بار معادن خصوصی و تسهیل در عملیات بارگیری  در دست احداث است که با بهره‌برداری از این پروژه تمامی بارهای تولیدی  در معادن پروده توسط راه‌آهن حمل خواهد شد.
  • وی افزود: شرکت ذغالسنگ از  تسریع در روند احداث این سکوی بارگیری استقبال کرده چرا که هرچه بار به سمت راه‌آهن برود از معضلات حمل جاده‌ای نظیر سوانح، استهلاک جاده‌ها و مسائل زیست‌محیطی کاسته می‌شود.
  •  کریتی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این پروژه ۴۰۰ هزار تن بار معادن خصوصی به راه‌آهن منتقل شود.
  •  مدیر عامل شرکت ذغالسنگ پروده ذخایر شناسایی شده ذغالسنگ پروده را بیش از دو میلیارد و ۷۵۰میلیون تن عنوان نمود که ۷۶ درصد ذخیره ذغالسنگ معادن کشور است.

بورس تهران   حریل   حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.