۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

وزیر نفت: از حضور مپنا در صنعت نفت استقبال می‌کنیم

وزیر نفت: از حضور مپنا در صنعت نفت استقبال می‌کنیم
کد: 36723   تاریخ انتشار :۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶

در اواخر دهه ۶۰ که مپنا تشکیل شد، بحث شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح نبود، اما این شرکت با اتکا به سرمایه و نیروی انسانی داخلی و ظرفیت‌های تجربی تاسیس شد و توانست برای نیروگاه‌سازی ایران کار بزرگی انجام دهد.

  • به گزارش TsePress  زنگنه در ادامه با اشاره به بازدید از تاسیسات کارخانه‌ای مپنا، اظهار کرد: همان‌طور که انتظار داشتم این شرکت پیشرفت‌های بزرگی داشته و کارهای بزرگی می‌کند. در این شرایط همه کارگاه‌های مپنا فعال بود و با ظرفیت خوبی کار می‌کردند.
  • وی با تاکید بر این‌که مپنا یکی از نمادهای شاخص فناوری ملی ما است، ادامه داد: اگر بخواهیم یکی از دستاوردهای فنی ملی خود را معرفی کنیم قطعا نمی‌توان از مپنا صرفه‌نظر کرد.
  • وزیر نفت با اشاره به تاسیس مپنا گفت: در اواخر دهه ۶۰ که مپنا تشکیل شد، بحث شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح نبود، اما این شرکت با اتکا به سرمایه و نیروی انسانی داخلی و ظرفیت‌های تجربی تاسیس شد و توانست برای نیروگاه‌سازی ایران کار بزرگی انجام دهد.
  • زنگنه با اشاره به حضور مپنا در صنعت نفت گفت: ما از حضور مپنا در صنعت نفت استقبال می‌کنیم. امروز صحبت‌های خوبی با مدیر مپنا مطرح شد. آنها انتظاراتی از نفت داشتند که مطرح کردند ما هم انتظارات خود را مطرح کردیم. برخی از این انتظارات با یکدیگر انطباق داشت و در حوزه برخی انتظارات نیز قرار شد بیشتر کار کنیم.
  • وی ادامه داد: انتظار من از مپنا این است که در بخش‌های های‌تک خدمات نفتی وارد شود که امروز در انحصار دو شرکت بین‌المللی است و ما در این زمینه‌ها ضعف داریم و هر زمانی که تحریم می‌شویم مشکل پیدا می‌کنیم.
  • وزیر نفت با بیان این‌که مپنا در ماشین‌های دوار که قلب صنعت نفت است، پیشرفت‌های خوبی داشته است، ادامه داد: مپنا در O&M و بهره‌برداری و تعمیرات ماشین‌های دوار هم می‌تواند به ما کمک کند.
  • زنگنه اظهار کرد: ما زمانی که نفت بفروشیم می‌توانیم توسعه را آغاز و تقویت کنیم. ما یک سازمان برون‌گرا هستیم که باید درون‌زا هم باشد و درون‌زایی آن هم این است که بیشترین کار را به شرکت‌های داخلی بدهد. به نظر من حداقل دو سوم کاری که در نفت انجام می‌شود را به واحدهای داخلی می‌توان ارجاع داد.
  • همکاری مپنا با شرکت نفت و گاز پارس
  • وزیر نفت در ادامه با اشاره به مباحثی که امروز با مپنا مطرح شد، اظهار کرد: یکی از بحث‌های امروز همکاری مپنا با شرکت نفت و گاز پارس بود. مپنا به خصوص در بخش کمپرسور و توربین‌ها می‌تواند با نفت و گاز پارس همکاری کند.
  • زنگنه ادامه داد: در پارس جنوبی فقط نباید فاز ۱۱ را دید بلکه برای ۲۷ فاز به این تکنولوژی نیاز داریم. هدف ما این بود که اگر فاز ۱۱ توسط توتال اجرا شد، شرکت‌های داخلی تکنولوژی را از این شرکت یاد بگیرند

بورس تهران   رمپنا   مپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70