۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خبر خوش برای صنعت چاپ و تحریر

خبر خوش برای صنعت چاپ و تحریر
کد: 36738   تاریخ انتشار :۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰

کالا‌هایی که به دلیل طبقه‌بندی براساس کاربرد در گمرک معطل هستند، به زودی ترخیص می‌شوند

  • به گزارش TsePress و به نقل از گمرک ، معاون فنی گمرک ایران گفت: بر اساس تفاهم‌نامه جدید امضا شده با سازمان استاندارد، کالا‌هایی که به دلیل طبقه‌بندی براساس کاربرد در گمرک معطل هستند، به زودی ترخیص می‌شوند.
  • آقای مهرداد جمال ارونقی افزود: طبقه‌بندی برخی کالا‌های وارداتی بر اساس کاربرد انجام می‌شود و وقتی کالا به گمرک رسید، باید مطابقت آن را از مرجع متولی استعلام کند؛ یعنی آن مرجع باید مطابقت کالای اظهاری و رسیده به گمرک را با کالایی که ثبت سفارش شده اعلام کند. وی با بیان اینکه در این زمینه مشکلاتی داشتیم و برخی سازمان‌ها تطابق را اعلام نمی‌کردند، گفت : این مساله باعث رسوب اقلامی مانند کاغذ چاپ و تحریر یا لوله حفاری و نفت گاز در گمرکات کشور شده بود.
  • این مقام مسئول ضمن اشاره به تفاهم انجام شده با سازمان استاندارد تصریح کرد: امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک سازمان استاندارد، وزارت امور اقتصاد دارایی و گمرک، تفاهماتی انجام شد.
  • آقای جمال ارونقی درباره تفاهم صورت گرفته گفت :: بر اساس نخستین بند، اگر گمرکات اجرایی مطابقت کالا‌هایی را که ملاک طبقه‌بندی آن‌ها کاربرد اعلام شده با ردیف تعرفه آن کالا استعلام کنند، آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده استاندارد مکلف به پاسخگویی به آن هستند.
  • وی با بیان اینکه درباره استعلام ماهیت کالا‌ها اختلاف نظری بین گمرک و استاندارد وجود ندارد، افزود : به نظر می‌رسد با تفاهم صورت گرفته بسیاری از کالا‌هایی که امکان طبقه‌بندی آن‌ها بر اساس کاربرد مقدور نبود، اجازه ترخیص یابند و رسوب آن‌ها به حداقل ممکن برسد.
  • معاون فنی گمرک درباره زمان اجرای این مصوبه گفت: از زمان ابلاغ این تفاهم‌نامه که قرار است به قید فوریت از طرف وزارت دارایی به هر دو سازمان ابلاغ شود، ترخیص این کالا‌ها آغاز می‌شود.
  • آقای ارونقی تاکید کرد: مقرر شد گمرک ایران به گمرکات اجرایی و سازمان استاندارد نیز به آزمایشگاه‌های زیرمجموعه، مفاد تفاهم‌نامه را ابلاغ کنند تا شاهد کاهش رسوب در گمرکات باشیم.
  • وی با بیان اینکه پیشتر گمرک نسبت به ترخیص درصدی از این کالا‌ها اقدام کرده بود، افزود: بیشتر کالا‌هایی که اکنون در گمرکات به دلیل طبقه‌بندی براساس کاربرد معطل هستند، شامل کاغذ و برخی مواد پلیمری و لوله‌های نفت و گاز می‌شوند.

بورس تهران   چافست   صنعت چاپ   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70