۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

احتمال افزایش قیمت سیمان در نیمه دوم سال

احتمال افزایش قیمت سیمان در نیمه دوم سال
کد: 36864   تاریخ انتشار :۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۷

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها، کار آنالیز و کارشناسی قیمتی برای تغییر قیمت در نیمه دوم سال آغاز شده است.

  • به گزارش TsePress عبدالرضا شیخان در پاسخ به این سئوال که آیا در نیمه دوم سال قیمت سیمان افزایش خواهد یافت یا خیر، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها، کار آنالیز و کارشناسی قیمتی برای تغییر قیمت در نیمه دوم سال آغاز شده است.
  • دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان با بیان اینکه هزینه یک پاکت سیمان ۵۰ کیلوگرمی بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان است که با قیمت یک سطل ماست برابر است، افزود: هزینه تولید افزایش یافته از طرفی با توجه به فرسوده شدن قطعات دستگاه ها، کارخانجات باید به فکر تهیه قطعات یدکی باشند که با توجه به شرایط تحریم هزینه آن‌ها افزایش یافته همچنین هزینه حمل از معادن و هزینه پیمانکار افزایش یافته است.
  • وی در پاسخ به این سئوال که آیا بازار کشش افزایش قیمت را دارد یا خیر گفت: اثر قیمت سیمان در قیمت تمام شده ساختمان بسیار ناچیز و در حد چهارصدم درصد است و فشاری تحمیل نمی‌کند.
  • شیخان خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال باید به صنعتی که با تمام سختی‌ها به فعالیت خود ادامه داده و اشتغال این بخش را حفظ کرده بیشتر توجه کرد.
  • دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان ادامه داد: هر چند در نیمه نخست سال قیمت‌ها ۳۰ درصد افزایش یافت، اما اکنون هزینه‌ها به گونه‌ای افزایش یافته که قیمت فعلی جوابگو نیست.
  • وی درباه اینکه چه میزان قیمت افزایش خواهد یافت، گفت: تا نتیجه کار کارشناسی و آنالیز قیمت مشخص نشود نمی‌توان درباره میزان افزایش صحبتی کرد و همه چیز منوط به نتیجه کار کارشناسی است.

بورس تهران   صنعت سیمان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70