۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برای توسعه فروش باید به لاین های فروش نوین توجه بیشتری داشته باشیم

برای توسعه فروش باید به لاین های فروش نوین توجه بیشتری داشته باشیم
کد: 36909   تاریخ انتشار :۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۸

مهندس خزرایی در نشست مدیران شرکت قاسم ایران: سیاست و اساس شرکت قاسم ایران بر پخش مویرگی استوار شده است و اگر غیر از این بود و قرار بود عمده فروشی کنیم نیاز به ۳۴۰ هزار متر مربع انبار، ۲۲ شعبه و ۶۰۰ عدد کامیون و کامیونت در سراسر کشور نبود. ما پتانسیل بالایی در این حوزه داریم و  نزدیک به صد هزار مشتری داریم که به آنها رجوع میکنیم.

  • به گزارش TsePress خزرایی، مدیر عامل شرکت قاسم ایران در بیست و سومین سمینار هم اندیشی مدیران شرکت قاسم ایران با اشاره به بحث چندگانگی نرخ برخی از کالاها گفت: باید در این حوزه کنترل ویژه ای بر روی بازار داشته باشیم و در این راه نیازمند این هستیم که نظارت، مخصوصا در تخفیفات موردی به صورت دقیق تر انجام شود؛ ما درصورت دیدن چنین مواردی به شدت برخورد خواهیم کرد زیرا معتقدیم اگر چنین اشکالی در محصولاتی که به صورت انحصاری توسط خود ما توزیع می شود وجود داشته باشد، مقصر خود ما هستیم.
  • مدیر عامل شرکت قاسم ایران ادامه داد: در مورد کالاهای غیر انحصاری، بحث چند گانگی نرخ بیشتر است چون بحث خرید عمده تر، نقدی و مدت دار وجود دارد که اینگونه موارد هوش و ذکاوت واحد تامین کالا را می طلبد و دوستان باید در صورت برخورد با چنین نرخ های متغیری، مدارک و اسناد مربوط به آن را به واحد تامین کالا گزارش کنند، زیرا واحد تامین کالا با این مدارک راحت تر می تواند چانه زنی کند و درنهایت فروش ما را کنترل کند. البته ما هر جایی که لازم بوده تا حدی از مارجین خود گذشته ایم و حتی در بعضی از مواقع که با تامین کننده به توافق نرسیدیم، تخفیف دادیم که فروش انجام شود و در بازار عقب نیفتیم.
  • مهندس خزرایی با  اشاره به موضوع عمده فروشی و خرده فروشی، گفت: سیاست و اساس شرکت قاسم ایران بر پخش مویرگی استوار شده است و اگر غیر از این بود و  قرار بود عمده فروشی کنیم نیاز به ۳۴۰ هزار متر مربع انبار، ۲۲ شعبه و۶۰۰ عدد کامیون و کامیونت در سراسر کشور نبود. ما پتانسیل بالایی در این حوزه داریم و  نزدیک به صد هزار مشتری داریم که  به آنها رجوع میکنیم.
  • مدیر عامل شرکت قاسم ایران افزود: پخش مویرگی امتیازاتی برای شرکت قاسم ایران دارد که مهمترین آنها استمرار فروش، کاهش ریسک مطالبات و کنترل قیمتی است که میتوانیم در بازار اعمال کنیم؛ از طرفی پخش مویرگی هزینه هایی نیز برای ما دارد که به مراتب بیشتر از هزینه های عمده فروشی است و همچنین ما مشتری هایی داریم که نمیخواهند اطلاعاتشان برای دارایی ارسال شود و به همین دلیل با ما کار نمی کنند و از ما جنس نمی خرند، به همین دلایل فروش مویرگی به این معنا نیست که ما عمده فروشی نداریم.
  • مهندس خزرایی با اشاره به اجرای سیاست های لازم در عمده فروشی گفت: ۲۰ درصد فروش شرکت قاسم ایران در مشتریان عمده و ۸۰ درصد آن از طریق کانال های دیگر مانند خرده فروشی ها و بوفه ها انجام می شود؛ ما مایل هستیم که این بیست درصد را حفظ کنیم و باید مدیریت لازم را در بخش عمده فروشی داشته باشیم. اگر عمده فروشی در منطقه ای که ما کار می کنیم، کالا به مشتریان خودمان می دهد، قاعدتا باید ارتباط خود را با آن کمتر کنیم و اگر عمده فروشی در جایی که بنا به دلایلی ما پخش نداریم کار می کند، چه اشکالی دارد که محصولات ما را بفروشد و ما را به هدف خود برساند. البته ما به هیچ عمده فروشی تخفیف و تسهیلات بالا ندادیم و این تخفیفات به گونه ای نیست که فروش خود ما را تحت تاثیر قرار دهد.
  • مدیر عامل شرکت قاسم ایران با بیان اینکه استاندارد جذب نیروی انسانی ما یک استاندارد داینامیک است، گفت: این استاندارد بر اساس کارکرد بنا شده است، ابتدا باید دید که یک مرکز چه مقدار مشتری دارد و بالطبع تعداد ویزیتور های ما در شعب بر اساس میزان مشتری های آنها بالاتر خواهد رفت و یا به تعداد ورودی و خروجی کارتن ها در انبار توجه کنیم و در جایی که ازدحام بیشتر است تعداد افرادمان و مامورین پخشمان را بالاتر ببریم. بنابراین این یک استاندارد شناور است که هر لحظه در حال محاسبه می باشد و ثابت نیست.
  • مهندس خزرایی با اشاره به بالاتر رفتن قیمت محصولات و کمتر شدن در خواست های تناژی، گفت: ما وقتی نمی توانیم میانگین فروش را بالاتر ببریم باید تعداد مشتری ها را بیشتر کنیم و از راهکارهای دیگر استفاده کنیم؛ در جاهایی که فروش برای ما از جنبه حمل و نقل محصولات، توجیه اقتصادی ندارد، نماینده پخش بگیریم و خودمان نظارت کنیم.
  • مدیر عامل شرکت قاسم ایران در رابطه با ایجاد لاین های فروش تخصصی در شرکت و گرفتن نماینده تخصصی برای توسعه فروش محصولات شرکت گفت: ما اقداماتی را انجام دادیم تا نماینده های خود را به صورت تخصصی بگیریم و برای هر شرکت تولیدی در گروه، یک نماینده مخصوص خود آن شرکت را داشته باشیم، زیرا از این راه میتوانیم کنترل بهتری بر روی آنها داشته باشیم. وقتی سبد خیلی بزرگ است هم ما نمی توانیم آن را پخش کنیم و  نماینده هم آن را نمی برد؛ بنابراین راهکار این است که آن را تخصصی کنیم، یعنی در نماینده ها، نماینده های تخصصی بگیریم و در شرکت خود، لاین های تخصصی ایجاد کنیم؛ این یک پیشنهاد نیست بلکه یک اجبار است تا از طریق آن سهم بازار خود را در شرایط رکود حفظ کنیم و افزایش دهیم. به علاوه با افزایش سبد فروش شرکت قاسم ایران تنها از طریق لاین بندی تخصصی می توانیم بر روی فروش تمام برندهای موجود در سبد فروش خود، مدیریت صحیح داشته باشیم.
  • مهندس خزرایی به استفاده از لاین الکترونیکی به عنوان راهکار دیگری برای توسعه فروش محصولات اشاره کرد و گفت: ما بحث بی تو بی را با دوستان آیتی به صورت جدی پیگیری می کنیم که یک لاین جدید است و مشتری می تواند سفارش خود را به صورت الکترونیک برای ما بگذارد و ما باید به تمام لاین ها و روش های نوین، توجه ویژه ای داشته باشیم.
 

بورس تهران   قاسم   قاسم ایران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.