۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ورود نقدینگی یعنی شاخص ۳۷۰ هزار واحدی

ورود نقدینگی یعنی شاخص ۳۷۰ هزار واحدی
کد: 36997   تاریخ انتشار :۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۱۱

با توجه به افزایش نرخ نماد‌های شاخص ساز، برگشت چندانی برای شاخص کل محتمل نیست، در صورت ورود نقدینگی به بازار و افزایش ارزش معاملات به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان می‌توان امیدوار بود که شاخص از نظر تکنیکالی به محدوده ۳۷۰ هزار واحدی برسد.

  • به گزارش TsePress محمدرضا قاسمی گفت: شاخص کل بورس تهران به طور منطقی باید به کانال ۳۳۰ هزار واحدی دست می‌یافت و انتظار می‌رفت با تبلیغات دولت و ورود نقدینگی به بورس رشد شاخص تا کانال ۳۷۰ هزار واحدی نیز تداوم یابد، ولی با عرضه حقوقی ها، سهامداران ترسیدند و کلیت بازار برگشت.
  • کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص کل اصلاح بیشتری نخواهد داشت، تاکید کرد: دلیل عدم کاهش بیشتر شاخص این است که علیرغم ریزش بیشتر نمادها، سهام شاخص ساز افت نخواهند داشت و البته این موضوع اصلا مطلوب نیست چرا که در شرایط فعلی شاهد اصلاح قیمتی ۲۰ تا ۳۰ درصدی در نماد‌های کوچک هستیم و ضرر سهامداران این نماد‌ها هستیم در حالی که شاخص کل فقط ۵ درصد کاهش یافته و از ۳۲۹ هزار واحد به کمتر از ۳۱۰ هزار واحد رسیده است.
  •  قاسمی افزود: با توجه به گزارش مطلوب شش ماهه شرکت‌های بزرگ در گروه‌های پتروشیمی و فولادی و همچنین با در نظر گرفتن نرخ سهام آنها که رشد چندانی نداشته اند، افزایش نرخ این گونه نماد‌ها محتمل است.
  •  وی تصریح کرد: چهارشنبه هفته گذشته نیز شاهد بودیم که شاخص کل ۲ درصد افزایش، ولی شاخص هم وزن که شرکت‌های کوچک در آن لحاظ می‌شوند، دو و نیم درصد کاهش داشت که فاصله بین این دو عدد بزرگی است و سهامدارانی که شرکت‌های کوچک را در سبد خود دارند، متضرر شده‌اند.
  •  به گفته قاسمی با توجه به افزایش نرخ نماد‌های شاخص ساز، برگشت چندانی برای شاخص محتمل نیست و در صورت ورود نقدینگی به بورس و افزایش ارزش معاملات به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان می‌توان امیدوار بود که شاخص به محدوده ۳۷۰ هزار واحدی برسد.
  •  این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها تا دوشنبه منتشر خواهد شد، تاکید کرد: این گزارش‌ها می‌تواند همچنان نرخ نماد‌های بزرگ را با رشد قیمتی ۵ تا ۱۰ درصدی مواجه کند.
  •  وی با اشاره به عدم حمایت صندوق‌ها و حقوقی‌های بزرگ از سهام کوچک گفت: شرکت‌ها و صندوق‌هایی که درکلیت بازار تاثیر‌گذار هستند، خریدار سهم‌های بزرگ بوده و به خرید نماد‌های کوچک تمایلی نشان نمی‌دهند، به طور مثال صندوق گنجینه شهر متعلق به تامین سرمایه تمدن، اردیبهشت و شهریور ماه در اوج بازار، اقدام به فروش سنگین کرده و در دو سه هفته اخیر نیز به طور ملایم در حال خرید نماد‌های پتروشیمی و فولادی است، همچنین صندوق‌های زیرمجموعه‌های تامین اجتماعی نیز در حال خرید سهام دارویی هستند.

بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.