۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

"سوئیچ سبا ۲" دستاورد بزرگ ایران ارقام

کد: 37170   تاریخ انتشار :۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۵

ارشناسان مجرب و توانمند معاونت نرم‌افزار شرکت ایران ارقام، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته با ارائه طرح‌های جدید برای بهینه‌سازی و به‌روزرسانی محصول مذکور و همچنین افزودن ویژگی‌های جدید، چشم‌انداز جدیدی را برای محصول خود ترسیم کرده‌است.

  • به گزارش TsePress بیش از یک دهه از مهاجرت بزرگ سوئیچ سبا و جایگزینی سوئیچ CR۲ در  بانک‌های سپه و تجارت می‌گذرد، دهه‌ای پر تلاطم و  رو به رشد برای سوئیچ سبا. تلاشی همه جانبه و غرورآمیز که موفقیتی بزرگ را برای شرکت ایران ارقام درپی داشت و آغازگر مسیری جدید  بود. بلوغی که امروز مدیون زحمات بسیاری از کارشناسان مجرب و پرتلاشی است که با صرف وقت و زحمات بسیار، جز  به جز این محصول بزرگ و استراتژیک را به بهره‌وری مطلوب رسانده و شاهد ثمره‌ی آن بوده و هست.
  • رشدی که در شبکه بانکی و گزارشات شرکت نبض افزار، مؤید توانایی و امکانات فوق‌العاده سوئیچ سبا است. کارشناسان مجرب و توانمند معاونت نرم‌افزار شرکت ایران ارقام، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته در اواخر سال ۹۵ با ارائه طرح‌های جدید برای بهینه‌سازی و به‌روزرسانی محصول مذکور و همچنین افزودن ویژگی‌های جدید، چشم‌انداز جدیدی را برای محصول خود ترسیم کرده‌است.
  • در این راستا با مدیر تولید و توسعه نرم‌افزار ایران ارقام به گفتگو نشسته ایم.
  •  مزایا و دستاوردهای سوئیچ سبا ۲ چیست؟
  • ماحصل کلیه تلاش‌های صورت گرفته توسط همکاران این مجموعه، سوئیچ سبا ۲ با قابلیت‌های جدیدی است که نسخه‌ اولیه‌ آن بعد از انجام تست‌های فانکشنال و استرس تست‌های صورت گرفته، در اواخر بهمن ماه ۹۷ در بانک سپه و در تیرماه ۹۸ در بانک تجارت عملیاتی شد. مطابق گزارشات شرکت نبض افزار  و براساس پایش و تحلیل اطلاعات شبکه بانکی و گزارشات جرایم، سهم جرایم تراکنش‌های ناموفق سوئیچ سبا ۲ به صفر رسیده است که دستاورد بزرگی به شمار میرود.
  • با بهینه‌سازییهایی که بر روی سوئیچ سبا ۲ انجام گرفته است، توان پردازشی آن به حدی رشد داشته است که در بانکهای مذکور سوئیچ سبا TPS بالای ۱۴۰۰ را در محیط‌های عملیاتی آن بانک‌هابا موفقیت پردازش کرده و قطعاً توانمندی این سامانه را باید بیش از این در نظر گرفت. حال اینکه این توان پردازشی آن هم در محیط‌های عملیاتی، مزیتی فوق‌العاده به شمار میآید. لازم به توضیح است که رسیدن به این نقطه، نتیجه طراحیهای جدید برخی ماژول‌ها و بهنیه‌سازییها بر روی مدیریت threadها و Queueها بوده است. همچنین ایجاد زیرساختی برای مانتیورینگ برخط تراکنش‌های سوئیچ سبا ۲ به نحوی که زمان پاسخ تمامی هاست‌ها و مرکز شتاب را بصورت لحظه‌ای در سامانه مانیتورینگ به نمایش گذارد و خطاهای شبکه بانکی را براساس پارامترهای تعریف شده و پویا، نمایش دهد، دستاورد دیگری در این حوزه بوده است. این زیرساخت به نحوی ایجاد شده است که هیچ اثر منفی بر روی کارایی سوئیچ نداشته و قابلیتی را ایجاد می‌کند که با پردازش لحظه‌ای اطلاعات تراکنش‌ها در سامانه مانیتورینگ سبا، عملکرد شبکه بانک قابل رصد و پایش باشد.
  • آیا این سیستم ایمن سازی شده است؟ راهکارتان در این خصوص چه بوده است؟
  • موضوع امنیت اطلاعات کارت در حوزه بانکی همواره از اهمیت بالائی برخوردار است. در این حوزه نیز زیرساخت‌های لازم بر روی سوئیچ سبا ۲ ایجاد گردیده است به نحوی که ارتباط با SSM یا HSM، قابلیت اجرایی و عملیاتی پیدا کرده است. حرکت بر مسیر استاندارد PKCS۱۱، اتصال به HSMهای متنوع را میسر ساخته که خود گواه درستی حرکت در مسیر اعتلای محصولات میباشد.
  • ویژگی منحصر بفرد این محصول چه می‌تواند باشد؟
  • یکی از موضوعات دیگری که با جدیت در سوئیچ سبا ۲ در حال انجام بوده و بهزودی ثمرات آن مشخص می‌گردد، High Availability به معنای واقعی میباشد. موضوعی که میتوان آن را انقلاب بزرگی در مسیر رشد و تعالی این محصول استراتژیک نامید، چراکه وابستگی نرم‌افزار به سخت‌افزار به حداقل رسیده و معماریهای نوین در این مرحله شکل خواهد گرفت. افزودن این قابلیت قطعا Scalability را به دنبال خواهد داشت و توان پردازشی،کیفیت و دسترس‌پذیری را به بالاترین حد ممکن خواهد رساند. چیزی که امروزه شبکه بانکی کشور بدان نیاز مبرم دارد.
  •  آیا نکته دیگری در این خصوص برای خوانندگان دارید؟
  • ذکر این نکته خالی از لطف نیست که فرآیندهای بهینه‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات جدید در سوئیچ سبا ۲ در حال انجام بوده و قطعا روزهای بهتری برای این محصول استراتژیک در پیش خواهدبود.
  •   در آخر از زحمات تیم سوئیچ سبا و همکاران سابق این تیم که در سمت‌های مدیریتی و کارشناسی در شرکت ایران ارقام خدمات شایان و ارزنده را ارائه نموده‌اند و موفقیت امروز و فردای  این محصول را به سهم خود رقم زده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
  • منبع: صدای بورس
 

ایران ارقام   بورس تهران   مرقام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.