۴ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 23 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

شرکت آهن و فولاد ارفع یک میلیون تنی می‌شود

شرکت آهن و فولاد ارفع یک میلیون تنی می‌شود
کد: 37324   تاریخ انتشار :۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۳

شرکت آهن و فولاد ارفع برنامه دارد تا در افق ۱۴۰۰ تولید آهن اسفنجی را از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون و دویست هزار تن در سال و تولید شمش فولاد را از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون تن برساند. ارفع یک شرکت فرابورسی است که در زمینه تولید شمش فولاد فعال است. این شرکت طی ۶ ماهه اول سال بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.

  • سایت خبری و تحلیلی معدن ۲۴ در مورد آخرین وضعیت شرکت آهن و فولاد ارفع گفتگویی با علیرضا خیاط کرده است که متن آن در پی می آید:
  • لطفا در مورد آخرین وضعیت تولید از ابتدای سال جاری تاکنون شرح بفرمایید. از ابتدای سال تا ۲۰ آبان ۹۸ بالغ بر ۵۶۰ هزار تن شمش قابل فروش تولید شده است که بیش از ۵۴۰ هزار تن آن به فروش رسیده است.
  • در مورد میزان صادرات شمش فولاد از ابتدای سال جاری تاکنون بفرمایید. میزان صادرات شرکت در هشت ماهه اول سال بالغ بر ۱۳۰ هزار تن بوده که معادل ۲۴ درصد کل فروش شرکت می باشد.
  • طرح توسعه ارفع از چه وضعیتی برخوردار است؟ شرکت طرح توسعه زیر سقف خود را برای افزایش : ۱- تولید آهن اسفنجی از ۸۰۰ هزار تن به ۲۰۰/۱ هزارتن در سال ۲-افزایش تولید شمش از ۸۰۰ هزار تن در سال به حداقل ۱٫۰۰۰هزار تن (یک میلیون تن) تعریف کرده که در حال حاضر مهندسی آن به اتمام رسیده و تجهیزات در داخل و خارج از کشور در حال ساخت می باشند. برنامه نصب تجهیزات برای سال ۹۹ تنظیم شده بطوریکه بخشی از افزایش ظرفیت در تولید سال ۹۹ و تمام اهداف توسعه در تولید سال ۱۴۰۰ اتفاق خواهدافتاد.
  • امسال میزان صادرات و تولید به چه میزان خواهد رسید؟ تولید سال جاری برای ۸۸۰ هزار تن در سال پیش بینی شده که ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی مجتمع است و برنامه صادرات برای حداقل ۲۵ درصد رقم فوق پیش بینی شده که هر دو هدف تا بحال محقق گردیده است.
  • لطفا در مورد موانع توسعه و سرمایه گذاری در شرایط کنونی تحریم توضیح دهید؟
  • با توجه به مشکلات مالی ناشی از تحریم ها و کمبود ارز از یک سو و عدم تمایل شرکتهای خارجی برای کار کردن با ایران بدلیل ترس از ریسک تحریمها از سوی دیگر ، تعریف پروژه های بزرگ و ایجاد کارخانجات و مجتمع های صنعتی جدید عملا در حال حاضر ممکن نمیباشد و بهترین اقدام در شرایط فعلی انجام پروژه های زیر سقف است که هم ارزبری کمتری داشته و هم سریعتر به جواب می رسند و بهمین دلیل شرکت اهن وفولاد ارفع در دو سال گذشته توسعه زیر سقف خود را تعریف و دنبال کرده است.
  • سود شرکت را در سال جاری چه میزان پیش بینی می کنید؟ چون شرکت در فرابورس فعال می باشد کلیه اطلاعات تولیدی و مالی طبق ضوابط بورس در اختیار عموم قرارداده می شود. در صورتهای مالی ۶ ماهه شرکت که در اختیار بورس و عموم علاقمندانه قرار گرفته بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان سود شناسائی و افشاء شده است ولی بدلیل پایدار نبودن شرایط اقتصادی پیش بینی دقیق سود سال میسر نمی باشد. البته تغییرات و نوسانات مربوطه بمحض وقوع در قالب اصلاحیه های بودجه در اختیار بورس و عموم سهامداران قرارداده می شود.

بورس تهران   فولاد ارفع   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219