۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

صرفه‌جویی ۷۵ میلیون یورویی در صنعت مخابرات

صرفه‌جویی ۷۵ میلیون یورویی در صنعت مخابرات
کد: 37363   تاریخ انتشار :۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵

مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: با اقداماتی که برای داخلی‌سازی تجهیزات مخابراتی طی یک سال گذشته صورت گرفته، صرفه‌جویی ارزی ۷۵ میلیون یورویی در کشور اتفاق افتاده است.

  • به گزارش TsePress صدری در میز تعمیق ساخت داخل در صنعت مخابرات که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: حمایت از تولید داخل جزو برنامه‌های شرکت مخابرات قرار داشته و طی دو سال گذشته نیز اقداماتی در این خصوص انجام داده‌ایم که داخلی سازی مودم یکی از این نمونه‌هاست.
  • وی همچنین اقدام برای داخلی سازی باطری را یکی از اقدامات صنعت مخابرات عنوان کرد و گفت: طی یک سال و نیم گذشته هیچ خریدی در این زمینه از خارج صورت نگرفته و همه نیازمان را از تولیدات داخلی تامین کرده‌ایم.
  • مدیرعامل شرکت مخابرات با اشاره به انعقاد قرارداد برای تامین کابل مورد نیاز در صنعت مخابرات، با سه شرکت بزرگ داخلی، افزود: در حوزه نرم افزاری نیز چنین اقداماتی صورت گرفته که تفاوت قیمت زیادی بین تولیدات داخلی با نمونه‌های خارجی وجود دارد.
  • * ۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است
  • به گفته صدری حدود ۸۰ درصد امکانات صنعت مخابرات داخلی است و آمادگی لازم برای استفاده از تولیدات داخل در ۲۰ درصد باقیمانده نیز وجود دارد.
  • وی باتاکید بر لزوم توجه تولید کنندگان داخلی به نیاز کشورهای منطقه گفت: اگر مشکلات داخلی مانند تعرفه‌ها برطرف شود می‌توانیم در این زمینه صادرات نیز داشته باشیم. علاوه بر این پرداخت تسهیلات کم بهره لازمه رشد صنایع داخل از جمله صنعت مخابرات است. زیرا با وام‌های با سود ۱۸ یا ۱۹ درصد نمی‌توان به راحتی برای داخلی سازی قطعات اقدام کرد.
  • به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات با اقداماتی که طی یک سال گذشته در صنعت مخابرات انجام شده ۷۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور صورت گرفته است.

اخابر   بورس   مخابرات   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70