۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

وزیر صنعت: خط تولید قطعات خودرو در داخل کامل شد

وزیر صنعت: خط تولید قطعات خودرو در داخل کامل شد
کد: 37418   تاریخ انتشار :۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان داخلی که پیش از این برای تامین برخی از قطعات مشکل داشتند، برطرف شده است و دیگر خودروی ناقص در کشور تولید نمی‌شود.

  • به گزارش TsePress رضا رحمانی عصر جمعه در بازدید از شرکت ایران خودروی مازندران در شهرک صنعتی " رجه " شهرستان بابل در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات موجود پیش روی خودروسازان کمبود برخی از قطعات و تولید ناقص خودرو بود که سبب شد تا پارکینگ های شرکت های خودروسازان مملو از خودروهای ناقص باشد.
  • وی توضیح داد: خوشبختانه با تدابیر انجام شده مشکل تامین قطعه برای خودرو سازان با تولیدات داخلی در ۲ ماه اخیر برطرف شده است و هم اکنون با تامین قطعات مورد نیاز و تکمیل شدن خودروهای ناقص، رفته رفته پارکینگ شرکت های خودروساز هم خلوت شده و خودروها به بازار مصرف عرضه شده اند.
  • رحمانی افزود: با انجام یک اقدام جهادی در چند ماه اخیر، قطعات پرتیراژ مصرف داخل در کشور تولید می شود و این رویه در آینده هم با جدیت ادامه خواهد داشت.
  • وزیر صنعت همچنین یکی از مشکلات خودروسازان را نقدینگی برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر تامین نقدینگی برای خودروسازان و افزایش تولید از جمله ضروریات مهم در صنعت خودرو سازی است که به طور جدی برای تحقق آن تلاش می کنیم.
  • وی توضیح داد: بنا به هماهنگی ها و قول های داده شده از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، نقدینگی برای خودروسازان در آینده ای نزدیک تامین خواهد شد و این امر زمینه افزایش تولید را فراهم می کند.
  • رحمانی گفت: شرکت ایران خودرو سالانه بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیازمند نقدینگی و سرمایه گذاری است که در سال جاری با فروش اموال مازاد تلاش کرده ایم بخشی از این نقدینگی را تامین کنیم و بخش دیگری هم با پیش فروش محصولات و شیوه مالی نوین تامین خواهد شد.
  • وی با تاکید بر این که تامین نقدینگی زمینه افزایش تولید را فراهم خواهد کرد، افزود: با توجه به سفارش هایی که خودروسازان داخلی دریافت کرده اند، با افزایش تولید این صنعت در کشور رونق بیشتری خواهد گرفت.

بورس   صنعت خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70