۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بازار جهانی خواهان مس ایران است

بازار جهانی خواهان مس ایران است
کد: 37759   تاریخ انتشار :۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۲

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: با برنامه ریزی شرکت ملی مس، ایران بخشی از این تقاضا را پوشش می دهد و به تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن مس کاتدی می رسیم.

  • به گزارش TsePress اردشیر سعدمحمدی در آیین بهره برداری از طرح های تکمیل زنجیره تولید مجتمع مس سونگون ورزقان، با اشاره به اینکه برای سونگون برنامه ریزی کردیم تا ۲۰ درصد بازار ترکیه را بگیرد، اظهار داشت: ترکیه سالی ۵۰۰ هزار تن مس کاتدی از قزاقستان وارد می کند که با تولید ۱۰۰ هزار تن مس کاتدی در ورزقان، این شرکت می تواند بیش از ۲۰ درصد بازار ترکیه را به دست آورد.
  • وی با بیان اینکه تقاضای بازار جهانی تا ۵ سال آینده ۲٫۵ میلیون تن افزایش می یابد، گفت: با برنامه ریزی شرکت ملی مس، ایران بخشی از این تقاضا را پوشش می دهد و به تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن مس کاتدی می رسیم.
  • مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، با تاکید بر اینکه علی رغم تحریم های شدید، به دلیل کیفیت بالای تولیدات مس ایران، بازار مس خواهان مس ایران است و نتوانسته این محصول را تحت تاثیر تحریم قرار دهد، افزود: خلوص مس دنیا ۹۹٫۹ است در حالی که ایران توان تولید مس با خلوص ۹۹٫۹۹۹ دارد.
  • با جلوگیری از خام فروشی معادن آذربایجان شرقی ارزش افزوده و اشتغال را در داخل استان نگه می داریم
  • سعدمحمدی با اشاره به اینکه برای این مسیر توسعه، اکتشافات را گسترش داده ایم، گفت: ذخایر جدیدی در کشور کشف شده که عمر معدن منطقه را بیش از ۶۰ سال افزایش داد و با ذخایر دیگر به ۱۰۰ سال می رسانیم.
  • وی از استانداری خواست تا هماهنگی لازم را برای گسترش معدن با رعایت الگوهای زیست محیطی صورت دهد و ابراز داشت: معدن هفت چشمه می تواند در بالانس کیفی کارخانه های ذوب و پالایش مس موثر باشد لذا باید زودتر عملیاتی شود.
  • مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با تاکید بر اینکه در مورد مسایل زیست محیطی آخرین تکنیک های روز را در معادن و کارخانجات مس رعایت خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: دغدغه ای در این حوزه نداریم.
  • وی افزود: امروز فاز ۳ سونگون کلنگ زنی می شود و فاز ذوب و پالایش و ۱۷ زیر پروژه مورد بهره برداری می رسد و ظرف سه تا چهار سال آینده شاهد دگرگونی جدی اقتصادی و تولید و اشتغال در منطقه خواهیم بود.

بورس تهران   فملی   ملی مس ایران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.