۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی برای استاندارد یورو ۵

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی برای استاندارد یورو ۵
کد: 37783   تاریخ انتشار :۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۵

مراسم آغاز تولید انبوه محصولات ایران خودرو با موتور یورو ۵ با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی آغاز شد.

  • در این مراسم که با حضور مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو و همچنین وحید مرندی مقدم معاون سازمان ملی استاندارد برگزار شد، تولید ۵ هزار دستگاه خودرو با استاندارد یورو ۵ تا پایان سال پیش بینی شد که تاکنون ۵۰۰ دستگاه از آن به تولید رسیده است.
  • مسعود پزشکیان در حاشیه این مراسم که در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فناوری که هم اکنون به آن دست یافته ایم در شرایط تحریم رخ داده و با اعتماد به کارآفرینان و میدان دادن به آن ها تصور تعطیلی کارخانه ها امروز با افتخار به بالاترین میزان تولید دست یافتند. وی افزود: خودروسازان با افزایش تولید به حداکثر تیراژ دست یافتند و این روند نشان داد تصوری که در خصوص تحریم ها و توقف تولید وجود داشت خیال خامی بود که دشمنان به آن دست نخواهند یافت. پزشکیان در خصوص برنامه مجلس در زمینه مقابله با آلایندگی نیز گفت: هم اکنون خودروها و بنزین مشکل اصلی آلودگی هوا نیست و گزارش ها نشان می دهد که سوخت گازوئیل، کامیون ها و خودروهای سنگین در کنار پتروشیمی ها و کارخانه ها بیشترین میزان آلایندگی را به خود اختصاص می دهد که اصلاح این روند نیازمند کار کارشناسی است در غیر این صورت با وعده مردم را بدبین خواهیم کرد.
  • نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید تیمی متشکل از کارشناسان این رشته با هم تصمیم بگیرند، تصریح کرد: در این صورت اگر نیازی به قانون باشد مجلس نسبت به تصویب آن اقدام می کند و دولت نیز در صورت نیاز به موضوع ورود خواهد کرد.
  • به گفته پزشکیان، در حال حاضر کمیته صنایع مجلس، امور اجتماعی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این موضوع می پردازند اما توقع از مجلس غیر واقعی است زیرا مجلس نمی تواند نسبت به انجام کار کارشناسی شده اقدام کند بلکه باید با تشکیل گروهی متشکل از کارشناسان نسبت به انجام کار کارشناسی اقدام کند.
    فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این مراسم از تولید انبوه یکی از موتورها از آذرماه خبر داد و گفت: از ۱۵ دی ماه تولید انبوه موتور TU5 آغاز می شود دز همین حال موفق به دریافت استانداردها و تاییدیه های موتور ملی شده ایم و از ماه های آینده تولید خودرو با این موتور را در دستور کار قرار داده ایم. وی افزود: الزامات قانونی در این زمینه وجود دارد و از سال ۹۹ تمام خودروهای این گروه صنعتی باید با استاندارد یورو ۵ به بازار عرضه شود براین اساس تلاش کردیم زودتر از موعد مقرر خود را به این دانش نزدیک کنیم که با همت وزارت صمت این امر محقق شد و نشان داد در صورت خواستن، حتما به آن دست خواهیم یافت. مقیمی با تاکید بر این که تا پایان سال ۵ هزار خودرو با استاندارد یورو ۵ به تولید خواهد رسید، تصریح کرد: ۵۰۰ خودرو با این استاندارد هم اکنون به تولید رسیده است و این سطح تولید برای آغاز بوده و تا پایان سال در تلاش برای تولید انبوه محصولات تایید گرفته شده هستیم. وی در ادامه با بیان این که از دهه ۸۰ تولید و ارتقای موتورها مطرح شده بود، گفت: امروز که این اتفاق را جشن‌ میگیریم باید از همه کسانی که در شرایط تحریمی کمک کردند که به استاندارد دست یابیم تشکر کنم.واقعیت اینست که در حال تولید خودروهایی با استانداردهای روز دنیا هستیم هرچند شرایط تحریمی عرصه را تا اندازه ای برای ما تنگ کرده بود اما توانستیم با تکیه بر توان داخلی از ۴ ماه قبل با دعوت از یکی از سازندگان و طرح موضوع، بر این امر تمرکز کنیم و اگر امروز شاهد این اتفاق هستیم نتیجه این تلاش ها است. مقیمی ادامه داد: امروز در بحث کالیبراسیون موفق به تولید داخلی شده ایم و در بخش سخت افزاری نیز با اتفاقی که در حوزه کاتالیست رخ داد توانستیم خودروها را با سطح استاندارد یورو ۵ به بازار عرضه کنیم. وی ادامه داد: در حوزه نرم افزاری نیز با تکیه بر توان مهندسان داخلی توانستیم به سطح قابل توجهی از داخلی سازی دست یابیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص عدم دسترسی به سوخت متناسب با یورو ۵ نیز افزود: در جلسه مشترک برگزار شده مقرر شد تامین و تولید سوخت یورو ۵ از فردا در دستور کار قرار گیرد.

ایران خودرو   بورس تهران   خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70