۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

توسعه شبکه خودپردازهای بانکی کشور

توسعه شبکه خودپردازهای بانکی کشور
کد: 37846   تاریخ انتشار :۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۸

جدیدترین گزارش منتشره از وضعیت ابزارهای پرداخت نشان می‌دهد که تا پایان آبان ماه بالغ بر ۵۸ هزار و ۴۴۲ دستگاه خودپرداز در شبکه بانکی فعال بوده است.

  • جدیدترین گزارش اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از وضعیت ابزارهای پرداخت شبکه بانکی در آبان ماه سال جاری حاکی از فعالیت بالغ بر ۵۸ هزار و ۴۴۲ دستگاه خودپرداز بانکی در سراسر کشور است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یک هزار و ۸۸۶ دستگاهی داشته است؛ بانک‌های ملی ایران با ۸ هزار و ۱۲۵ دستگاه خودپرداز و در ادامه بانک صادرات و ملت بیشترین تعداد خودپرداز فعال تا پایان آبان ماه را داشته‌اند.
  • لازم به ذکر است، تعداد خودپردازهای شبکه بانکی از ابتدای سال جاری ۷۶۳ دستگاه رشد داشته اما با توجه به تعداد بالای تراکنش‌های مبتنی بر خودپرداز و انجام بسیاری از عملیات‌های بانکی روزمره با خودپردازها ضرورت دارد تا بانک‌ها ضمن حفظ زیرساخت شبکه خودپرداز نسبت به توسعه ناوگان خودپردازهای بانکی و ابزارهایی نوین از این خانواده همچون VTM، ATMR و خودپرداز غیر نقد اقدام کنند.
  • تهران صاحب ۱۳ هزار و ۳۲۰ دستگاه خودپرداز
  • بر اساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت ابزارهای پرداخت در شبکه بانکی، استان تهران ۱۳ هزار و ۳۲۰ دستگاه خودپرداز دارد که از این میان بیشترین تعداد دستگاه فعال به بانک ملی ایران با یک هزار و ۴۴۹ خودپرداز تعلق دارد؛ بانک سامان با ۱۰۴۹ دستگاه و بانک‌های صادرات و پاسارگاد به صورت مشترک با ۹۷۹ دستگاه خودپرداز بانکی در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
  • نگاهی به خودپردازها در سایر استان‌های کشور
  • گزارش وضعیت ابزار خودپرداز حاکی از آن است که در سایر استان‌ها به جز تهران در حدود ۴۵ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودپرداز فعال است که از این تعداد بانک ملی ایران بالغ بر ۶ هزار و ۷۶۷ دستگاه خودپرداز را به خود اختصاص داده و صاحب بیشترین تعداد خودپرداز در تمام کشور است؛ پس از بانک ملی ایران، بانک‌های صادرات ایران با ۴ هزار و ۱۷۴ دستگاه و بانک ملت با ۴ هزار و ۴۱ دستگاه بیشترین تعداد خودپرداز را در سایر استان‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

ایران ارقام   بورس تهران   خودپرداز   مرقام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219