۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 17 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

طراحی و تولید ورق مورد نیاز جهت تولید رینگ‌های آلومینیوم استایل

طراحی و تولید ورق مورد نیاز جهت تولید رینگ‌های آلومینیوم استایل
کد: 38049   تاریخ انتشار :۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۵

در پی کسب موفقیت تولید انواع فولاد های خاص در فولاد مبارکه ازجمله فولادهای API ویژۀ تولید کلاچهای خودرو، فولادهای موردنیاز تولید لولههای نفت و گازترش و تولید لولههای موردنیاز لولههای انتقال آب خلیجفارس این بار کارکنان فولاد مبارکه موفق به طراحی و تولید ورق موردنیاز جهت تولید رینگهای آلومینیوم استایل شدند.

  • به گزارش TsePress حامد تمیزیفر، کارشناس واحد متالورژی و روشهای تولید فولاد مبارکه، ضمن اعلام این خبر افزود: شرکت فولاد مبارکه در راستای اتکا به دانش فنی و تکنولوژی و مشتریمداری در خطوط تولید، طراحی و تولید آزمایشی گریدهای موردنیاز شرکتهای خودروسازی کشور را از اولویتهای خود در زمینۀ خودکفایی و رفع نیازهای صنایع پاییندستی خود میداند تا در شرایط تحریمی کشور، نیازهای این شرکتها به ورقهای ویژه حتیالامکان توسط شرکت فولاد مبارکه انجام پذیرد.
  • وی با بیان اینکه پیشنهاد تولید گرید  SPFH 590 از ابتدای سال جدید توسط شرکتهای خودروسازی کشور و برای تولید مدل خاصی از رینگ خودروهای سواری با عنوان رینگ Al-Style به واحد متالورژی و روشهای تولید (MPT) شرکت فولاد مبارکه ارائه شد، گفت: رینگ آلومینیوم استایل، رینگی فولادی با ظاهر رینگهای آلومینیومی است که ضمن حفظ استحکام رینگ، زیبایی خاصی به خودرو میدهد و میتوان با رنگآمیزی مناسب ظاهری کاملا شبیه به رینگ آلومینیومی به آن داد.
  • کارشناس واحد متالورژی و روشهای تولید فولاد مبارکه عمدهترین مزایای این مدل از رینگها را به شرح ذیل برشمرد:
  • هزینۀ پایین تولید نسبت به رینگ آلومینیومی؛
  • انعطافپذیری طراحی رینگ نسبتبه رینگهای فولادی متداول؛
  • خنک کاری بهتر سیستم ترمز نسبتبه رینگهای فولادی متداول؛
  • مقاومت به ضربه و استحکام بالا نسبتبه رینگهای آلومینیومی؛
  • طراحی مدلهای مختلف رینگ با استفاده از انواع قالپاق.
  • تمیزیفر با تأکید بر اینکه در گرید فوق از استاندارد JIS G3134 تبعیت میشود، درخصوص مختصات این محصول گفت: این نوع از رده فولادهای نورد گرمشده میکروآلیاژی با کیفیت شکلدهی خوب و درعینحال خواص استحکامی بهتر (بیشتر از ۶۰۰ مگاپاسکال) است که میتوان از آن در قطعاتی مانند کاسۀ رینگ، فریمهای خودرویی و سایر موارد مشابه استفاده کرد.
  • او ادامه داد: آزمایشها و تستهای انجامشده در چهارچوب استاندارد فوق برای محصولاتی که با ضخامت ۶ میلیمتر و عرض ۹۲۰ میلیمتر تولید شد، نشان میدهد کلیۀ خواص مکانیکی و ریزساختاری آن مورد تأیید است؛ بنابراین برای تولید انبوه به مقصد رینگسازی مربوطه ارسال شد. ضمن اینکه محصول نهایی و نمونههای اولیۀ رینگهای مربوطه پس از تولید در شرکت رینگسازی آزمایش تست خستگی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
  • وی در پایان از همکاری صمیمانه کارکنان دفاتر فنی نورد گرم، فولادسازی، واحد برنامهریزی تولید نورد گرم، مدیریت فروش و بازاریابی و کارکنان آزمایشگاه محصول که در تولید این محصول همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

بورس تهران   فولاد   فولاد مبارکه اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70