۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 23 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مذاکره برای خرید ۵۰ هزار تن ریل ملی از "ذوب"

مذاکره برای خرید ۵۰ هزار تن ریل ملی از
کد: 38282   تاریخ انتشار :۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۱

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از بهره برداری از هزار کیلومتر خطوط آهن جدید با استفاده از این ریل ملی تا سه سال آینده خبر داد.

  • به گزارش TsePress خیرالله خادمی در همایش حمل نقل ریلی و رونق تولید فرصت‌ها و ظرفیت‌ها که امروز در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد، از انعقاد قرارداد ساخت و خرید ۱۵ هزار تن ریل ملی با ذوب آهن و بهره برداری از هزار کیلومتر خطوط آهن جدید با استفاده از این ریل تا سه سال آینده خبر داد و گفت: قرارداد خرید ۱۵ هزار تن ریل ملی با ذوب آهن اصفهان به امضا رسیده و مذاکره برای خرید ۵۰ هزار تن ریل دیگر هم در مرحله اولیه قرارداد است.
  • معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی قرارداد منعقد شد و در سه سال گذشته ۹۷۰ کیلومتر خط ریلی افتتاح شده، ضمن اینکه ۵ مرکز استان تاکنون به شبکه ریلی متصل شده است.
  • وی با انتقاد از اینکه هم اکنون شکل حمل و نقل اصلی کشور جاده محور است و با وجود توسعه چشمگیر ریل، این وضعیت تغییر چندانی نکرده است گفت: نباید توسعه تنهای شبکه ریلی اولویت باشد چراکه در این بخش به اندازه کافی کار شده و در حال انجام است.
  • خادمی افزود: باید به این مهم توجه داشته باشیم که سهم ریل در حمل و نقل مسافر و بار افزایش بیابد چراکه حتی در رقابت ریل و جاده، حمل و نقل جاده‌ای بیشتر مورد اقبال عموم است که یکی از دلایل آن ارزان‌تر بودن آن است که در این حوزه باید به یارانه‌های پنهان توجه داشت.
  • مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در حوزه ساخت خط آهن از نظر ادوات، تجهیزات و پیشرفت، خوب عمل کرده بودیم و فقط در تولید ریل مشکل داشتیم که این مشکل هم از دو سال پیش به تدریج در حال رفع شدن است.
  • خادمی اضافه کرد: از امسال با همکاری وزارت صنعت و بخش تولید، ساخت ریل جدی شد. قرارداد با ذوب آهن در یک مناقصه عمومی و نه واگذاری خاص و مناقصه برای ۱۳ هزار کیلومتر ریل انجام شد و به تولید رسید و برای راه آهن بستان آباد- تبریز استفاده شد.
  • وی با بیان اینکه در دو سال و نیم آینده هزار کیلومتر خط ریلی جدید افتتاح می‌کنیم، افزود: خط آهن چابهار- زاهدان ۶۲۰ کیلومتر و با خطوط فرعی ۷۵۰ کیلومتر است که منابع مالی آن از محل صندوق توسعه ملی تأمین شد و نخستین بخش تأمین مالی آن هم انجام شده است.
  • خادمی گفت: خط آهن کردستان نیز از مسیر سنندج ۱۵۱ کیلومتر طول دارد که در حال زیرسازی است و تأمین مالی آن هم انجام شد.
  • وی افزود: خط آهن میانه- اردبیل نیز ۱۷۵ کیلومتر طول دارد و ۸۲ درصد رشد زیرسازی آن انجام شده است.
  • خادمی گفت: در خط آهن چابهار- زاهدان هم قرارگاه خاتم الانبیا در حال مذاکره با شرکت‌های داخلی برای ساخت ریل است و برای تأمین ریل، با ذوب‌آهن قرارداد می‌بندد.
  • معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برنامه ما در وزارت راه و شهرسازی جلوگیری از واردات حتی یک شاخه ریل از خارج است و امیدواریم بزودی این برنامه محقق شود.

بورس تهران   ذوب   ذوب آهن اصفهان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70