۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خودروی برقی تولیدی «مپنا» در نمایشگاه خودرو معرفی می‌شود

خودروی برقی تولیدی «مپنا» در نمایشگاه خودرو معرفی می‌شود
کد: 38345   تاریخ انتشار :۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵

مدیرعامل شرکت مپنا در مراسم افتتاحیه اولین همایش خودروهای آینده با اشاره به بررسی ۲۰ ساله خودروهای ملی، گفت: باید با عزم ملی پیشبرد اهداف ملی در راستای برقی سازی خودروهای برقی را دنبال کرد.

  • به گزارش TsePress عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی خودروهای آینده گفت: از ۲۰ سال گذاشته موضوع برقی سازی خودروها در صنایع مطرح شده و متناسب با آن نیز دروس دانشگاهی طراحی شده‌اند، اما باوجود چنین سابقه‌ای، توفیق چندانی در تولید خودروهای برقی به دست نیامده است.
  • مدیرعامل مپنا اضافه کرد: در مقابل حرکت کند صنعت ما در حوزه برقی سازی خودرو، کشورهای اروپایی به‌سرعت این صنعت را دنبال کرده‌اند و امروز ۷۰درصد از صنعت خودروی آن‌ها برقی شده‌اند.
  • علی‌آبادی در ادامه با اشاره ممنوعیت تولید خودروها با سوخت فسیلی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته به سمت استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی حرکت کرده‌اند؛ این در حالی است که  با CNG  کردن خودروهای عمومی در ایران، هرچند آلایندگی‌های بنزین کاهش یافته اما آلودگی‌های محیطی دیگر، گازهای مسموم و همچنین ذرات معلق هوا بالا رفته است. به همین دلیل باید برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا، استفاده از سوخت‌های فسیلی را کاهش داد و از خودروهای برقی یا هیبریدی استفاده کرد.
  • مدیرعامل مپنا با اشاره به سهم ۶۳ درصدی خودروها در آلودگی هوای تهران گفت: تنها ۱۳درصد از احتراق بنزین، به نیروی حرکتی تبدیل و به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود این در حالی است که حمل‌ونقل خودرو حدود ۶۳ درصد از آلودگی هوا را به دنبال دارد، با این وجود جا دارد که برای این مسئله چاره‌اندیشی کرد.
  • علی‌آبادی همچنین پیشنهاد کرد: علاوه بر جایگزینی خودروهای برقی و هیبریدی به‌جای خودروهای با سوخت فسیلی باید با برنامه‌ریزی، برق را در تمام عرصه‌های صنعتی و خانگی، جایگزین سایر انرژی‌ها کرد و زیرساخت‌های لازم برای برقی سازی، مصرف برقی انرژی در کشور را فراهم کرد.
  • مدیرعامل مپنا در ادامه به فعالیت‌های این مجموعه برای ساخت خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: در وهله اول مپنا، برقی سازی خودروهای فعلی را انجام داد و نمونه‌های موفقی را دراین‌باره عرضه کرد. در راستای پیشبرد اهداف ملی نیز اولین جایگاه سوخت الکترونیک در کنار برج میلاد راه‌اندازی شد و نهایتاً در نمایشگاه آتی خودرو، خودرو برقی مپنا به نمایش گذاشته می‌شود.
  • علی‌آبادی همچنین انتقاداتی نیز به عدم‌حمایت دولت‌ از مپنا به‌عنوان تولیدکننده خودروی برقی داشت و افزود: درحالی‌که مپنا به‌عنوان تولیدکننده داخلی، بدون حمایت‌های مالی از سوی دولت تلاش زیادی در تولید و معرفی خودروهای برقی داشت اما متأسفانه سیاست‌های تشویقی برای واردات خودروهای برقی صورت گرفته است.
  • مدیرعامل مپنا استفاده از خودروی برقی را مساوی با حفظ سلامت و منافع ملی دانست و گفت: باوجودی آلودگی هوا و زیست‌محیطی، سوخت فسیلی در تهران و کلان‌شهرهای کشور، باید به هر چه زودتر و با اراده ملی به سمت‌وسوی تولید خودروهای برقی هیبریدی رفت.

بورس تهران   رمپنا   مپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70