۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تشریح ظرفیت‌های کلر پارس در آستانه عرضه اولیه

تشریح ظرفیت‌های کلر پارس در آستانه عرضه اولیه
کد: 38411   تاریخ انتشار :۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۷

مدیرعامل کلرپارس در آستانه عرضه اولیه در فرابورس گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش داریم تا ظرفیت تولید کلر شرکت را از ۵۰ تن در روز به ۱۰۰ تن در روز افزایش دهیم که در دو فاز و تا سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

  • به گزارش TsePress ابوالفضل باباپور در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با اشاره به این طرح گفت: در کنار نوسازی خطوط تولید کنونی، درحال نصب خطوط جدید و تجهیزات روزآمد اروپایی هستیم تا ظرفیت‌های الکترولایزر شرکت برای تولید کلر به میزان ۵۰ تن در روز افزایش یابد؛ این طرح تاثیر قابل‌توجهی در تولید محصولات پایین‌دستی شرکت خواهد داشت؛ برای این منظور با هماهنگی هلدینگ دارویی تامین اقدامات اولیه برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات در دست انجام است.
  • وی با اشاره به تولیدات جدید در این شرکت زیرمجموعه دارویی «تامین» متعلق به شستا خاطرنشان کرد: تولید محصولات جدید از استراتژی‌های اساسی شرکت است که در واحد تحقیق و توسعه اجرا می‌شود و با اقداماتی که در واحد تحقیق و توسعه شرکت انجام شده، دو محصول جدید پارافین کلره و آب‌اکسیژنه به مجموع محصولات تولیدی این شرکت افزوده شده و اکنون انحصار تولید این محصولات در داخل ایران در اختیار کلرپارس است که از محصولات دانش‌بنیان هستند و ارزش افزوده بالایی دارند.
  • وی افزود: درحال‌حاضر در روز ۳۳ تن آب اکسیژنه در شرکت تولید می‌شود که می‌خواهیم با توجه به نیازی که وجود دارد تولید این محصول را تا دو برابر افزایش دهیم؛ این درحالی است که با توجه به زیرساخت‌های ما این افزایش ظرفیت با سرمایه‌گذاری مناسبی انجام می‌شود. باباپور با تاکید بر اینکه کمتر از ۱۰ درصد مواد اولیه موردنیاز ما از خارج از کشور تامین می‌شود، افزود: عمده‌ترین مواد اولیه ما نمک و آب است که از استان تامین می‌شوند و مشکلی نداریم؛ در همین حال با اقداماتی که در واحد تحقیق و توسعه درحال انجام است برای بومی‌سازی مواد اولیه خارجی نیز درحال تلاش هستیم.
  • وی در ادامه به میزان تولید شرکت پرداخت و گفت: بودجه پیش‌بینی شده امسال براساس همگن‌سازی محصولات تولید شده از کلر تولیدی معادل ۱۱۳ هزار و ۶۷۶ تن است که در دوره ۱۰ ماهه ۹۸ هزار و ۳۹ تن محقق شده است. همچنین برای سال آینده با توجه به برنامه افزایش ظرفیت پیش‌بینی تولید ۱۴۷ هزار و ۶۹۰ تنی را داریم.  وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری ترکیب محصولات تولیدی و فروش یافته تغییر کرده، گفت: تغییر سبد محصولات باعث افزایش حاشیه سود شرکت شده، به‌طوری‌که در ۱۰ ماهه امسال میزان فروش شرکت به ۱۵۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان رسیده و تا پایان سال ۱۷۵ میلیارد و ۵۲۱ میلیون تومان خواهد بود. در همین حال سود خالص شرکت در دوره ۹ ماهه ۵۸۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که در مقایسه با دوره ۹ ماهه سال قبل معادل ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
  • مدیرعامل کلرپارس با بیان اینکه محصولات این شرکت به کشورهای روسیه، اوکراین، بلاروس، بلغارستان، آذربایجان، گرجستان، عراق، مقدونیه، ترکیه به‌صورت مستقیم و به کشورهای مصر، آفریقای جنوبی و برزیل با واسطه صادر می‌شود، افزود: درحال‌حاضر ۳۰ درصد محصولات شرکت صادر می‌شود که ارزآوری خوبی برای شرکت دارد. این درحالی است که به دلیل کیفیت بالایی که موردتوجه مصرف‌کنندگان است، شرکت می‌تواند با افزایش ظرفیت، تقاضای بیشتری را درخصوص صادرات پاسخگو باشد. باباپور با اشاره به اینکه کلر تولیدی برای گندزدایی در تهیه آب مصرفی داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: کلر، هیدروژن، آب ژاول، سود پرک، پرکلرین، کلروفریک، پارافین کلره، اسید کلریدریک، آب اکسیژنه از جمله محصولات کلر پارس هستند که در صنایع مختلف در داخل و خارج از کشور مورد استفاده هستند؛ درحال‌حاضر حدود ۳۰ درصد سهم بازار کشور در اختیار کلر پارس است اما به‌دلیل ظرفیت محدود بسیاری از درخواست‌ها در صف تقاضا می‌ماند و معادل ۳ برابر ظرفیت کنونی تقاضای خرید در بازار داریم.
  • وی با اشاره به اصلاح فرآیند تولید در کلر پارس افزود: درحال‌حاضر خطوط تولیدی شرکت با تمام ظرفیت درحال کار هستند و با اقدامات انجام شده درحال‌حاضر ضایعات نداریم و توقف خطوط را نیز شاهد نیستیم که همین امر در سودآوری شرکت موثر است. این درحالی است که واحد ساخت در کلر پارس به‌طور مستمر در این حوزه فعال است و موفق به ساخت پمپ‌های تیتانیومی شده است که بسیار کاربردی است و خورندگی آهن را ندارند. مدیرعامل کلرپارس در پایان تولید پرکلین شکسته، سود گرانوله و ایجاد واحد دوم تولید آب اکسیژنه را از اهم برنامه‌های آتی کلرپارس عنوان کرد که باعث می‌شود این محصولات در صنایع مختلف مشتری‌های بیشتری داشته باشد. ۴۰ میلیون و ۱۲۵ هزار سهم کلر پارس از زیرمجموعه‌های شستا روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه در بازار دوم فرابورس عرضه خواهد شد.

بورس تهران   عرضه اولیه   کلر پارس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70