۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دناپلاس اتوماتیک فروردین ۹۹ به بازار عرضه می‌شود

دناپلاس اتوماتیک فروردین ۹۹ به بازار عرضه می‌شود
کد: 38416   تاریخ انتشار :۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۶

مدیر عامل ایران خودرو گفت: خودروی دناپلاس اتوماتیک فروردین ماه ۹۹ به بازار عرضه می‌شود.

  • به گزارش TsePress  فرشاد مقیمی در حاشیه افتتاح طرح توسعه تولید قطعات خودرو در شرکت یدکی موتور ایران و یدک نوید واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران به وضعیت کنونی تولیدات جدید صنعت خودروی کشور اشاره کرد و افزود: خط تولید خودروی دناپلاس اتوماتیک ظرف چند روز آینده توسط وزیر صنایع رونمایی خواهد شد و از فروردین ماه سال آینده این خودرو به بازار عرضه می‌شود و محصولات دیگری نیز در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.
  • وی بیان کرد: به همت قطعه سازان شبکه تامین قطعات خودرو و هماهنگی بین بخشی صورت گرفته خوشبختانه میزان تولید خودرو به بیش از دو هزار دستگاه رسیده است.
  • وی به نشستی با قطعه‌سازان برای انعقاد تفاهم نامه‌ای در راستای رونق تولید اشاره کرد و افزود: در این نشست مقرر شد تا با یک توان مضاعف میزان تولید در فاز نخست تا دو هزار و ۵۰۰ دستگاه و سپس تا سه هزار دستگاه افزایش یابد.
  • مقیمی به وضعیت تعهدات ایران خودرو در پی افزایش میزان تولید خودرو اشاره کرد و گفت: طی سه ماه گذشته افزون بر ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو به متقاضیان تحویل داده شده و مابقی تعهدات نیز طی ماههای آینده طبق برنامه زمان‌بندی عملیاتی شده و حداکثر تا خردادماه سال آینده کلیه تعهدات صفر خواهد شد.
  • وی در خصوص مطالبات شرکت‌های قطعه ساز از خودروسازان نیز افزود: با مصوبه دولت تسهیلاتی برای پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان در نظر گرفته شده است و تمام تلاش ما بر این است که در سریعترین زمان ممکن تسهیلات دریافتی به شرکت‌های قطعه‌ساز تزریق شود.
  • مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: سیاست ایران خودرو بر این است که تمامی منابع حاصل از تسهیلات به مجموعه قطعه‌سازی خودروی کشور تزریق شود و حتی یک ریال هم در حوزه خودروسازی هزینه نخواهد شد.
  • وی به روش‌های دیگر تامین مالی پرداخت مطالبات قطعه‌سازان نیز اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ایران خودرو تقویت جریان نقدینگی در شبکه تامین قطعه‌سازی است.
  • مقیمی به تعهدات معوقه ایران خودرو به قطعه سازان اشاره کرد و افزود: برای عملیاتی شدن تعهدات معوقه نیز با برنامه‌ریزی دقیق و زمان بندی مشخص و روشن درصدد هستیم تا بخش اعظمی از مطالبات تا پایان سال جاری پرداخت شود.
  • وی تسریع در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان را راهکاری برای حمایت و تقویت شبکه تامین و نیز ایجاد بستر لازم برای احداث خطوط جدید تولیدی قطعه‌سازی و طرح‌های توسعه‌ای دانست و افزود: در همین راستا توافقات لازم با شبکه تامین قطعات خودرو در سراسر کشور صورت گرفته است.
  • مدیرعامل ایران خودرو به دستاوردهایی که در تولید قطعات خودروی ساخت داخل حاصل شده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ قطعه مورد نیاز خودرو که قبلا از خارج از کشور تامین می‌شد توسط متخصصان داخلی و قطعه سازان ایرانی تولید می‌شود و قطعا این روند افزایش خواهد یافت تا جائیکه شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی وابستگی به خارج از کشور باشیم.

ایران خودرو   بورس تهران   خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70