۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

عرضه ۱۷٫۳۴درصد سهام مدیریتی غیر کنترلی بیمه البرز در بورس

عرضه ۱۷٫۳۴درصد سهام مدیریتی غیر کنترلی بیمه البرز در بورس
کد: 38425   تاریخ انتشار :۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۵

تعداد ۶۹۳ میلیون سهام بیمه البرز معادل ۱۷٫۳۴ درصد به صورت عمده مدیریتی غیر کنترلی در ۱۴ اسفندماه از طریق بورس عرضه می‌شود.

ّ
  • به گزارش TsePress در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری تصدی‌های دولت به بخش خصوصی قرار بر این شد که باقیمانده سهام دولت در ۱۸ شرکت‌ بزرگ بورسی شامل بانک، بیمه و صنایع پالایشی از طریق بورس و فرابورس عرضه شود.
  • گرچه قبلاً نیز این سهام به صورت کنترلی و عمده ارائه شده، اما با توجه به شرایط عرضه یعنی به قیمت تابلو در روز قبل به علاوه ۲۰ درصد برای بلوک مدیریتی خریداری نداشت، اما دوباره سازمان خصوصی‌سازی تصمیم بر این گرفت که باقیمانده سهام دولت در بیمه البرز را که به میزان ۱۷٫۳۴ درصد از کل سهام و به تعداد ۶۹۳ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۷۷ سهم از تعداد ۴ میلیارد سهام پایه شرکت بیمه البرز به صورت یکجا و نقد و یا شرایطی شامل ۳۰ درصد نقد طی مهلت ۲۰ روز کاری و مابقی طبق شرایط و به قیمت پایه هر سهم ۵۲۱۷ ریال در روز چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌کند. البته این نکته قابل ذکر است که قیمت پایه سهم که فعلاً ۵۲۱۷ ریال اعلام شده برابر است با قیمت پایانی این سهم در تابلوی بورس در روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد است به شرط اینکه از ۵۲۱۷ ریال کمتر نباشد.
  • عرضه بلوکی بیمه البرز
  • همچنین کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۱۰ درصد ارزش سهام مورد معامله براساس قیمت پایه را نقداً یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی دریافت کرده و به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار تهران و تسویه وجوه واریز نمایند.
  • همچنین در بخشی از این شرایط آمده است، به منظور بررسی صلاحیت فنی و مدیریتی متقاضیان باید علاوه بر ارائه درخواست خرید و مدارک لازم و ارائه تضمین مربوط به حضور در رقابت طی زمان و چارچوب مقرر در ضوابط و مقررات عرضه‌های عمده بورس، مستندات قابل ارائه خود را مربوط به بررسی صلاحیت فنی و مدیریتی حداکثر تا شش روز کاری قبل از عرضه به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهند.

البرز   بورس تهران   بیمه البرز   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70