۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها گزارش روز - شنيده ها

عضو هیات مدیره بورس تهران: بورس می تواند به کنترل تورم کمک کند

عضو هیات مدیره بورس تهران: بورس می تواند به کنترل تورم کمک کند
کد: 45928   تاریخ انتشار :۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۵

بازار سرمایه باعث ایجاد تورم نمی‌شود و بورس بهترین ابزار اقتصاد برای سرمایه‌گذاری، تامین سرمایه و پس‌انداز است و می تواند در کنترل تورم نقش ایفا کند.

  • دکتر محمد رضا محسنی عضو هیات مدیره بورس اوراق بهادار در گفت وگو با روابط عمومی  بورس تهران با بیان مطلب فوق گفت: با  بررسی بازارهای مالی دنیا در می یابیم که  در نبود بازارسرمایه، سرمایه‌گذاران به ناچار پسانداز خود را به بازار ملک، طلا، ارز و دلالی خارج از چرخه تولیدبرده و سبب ایجاد تورم می شوند.
  • وی اظهار داشت: اگر رشد بورس و جذب نقدینگی در بازار بتواند به بخش واقعی اقتصاد راه پیدا کند می تواند به حل مشکل تولید کمک کند. کارخانجات ، واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی با تامین مالی  منابع ارزان و سریع از بازار سرمایه  با اجرایی کردن طرح های توسعه ای می توانند از انتظارات تورمی ایجاد شده در اثر رونق بورس دور شده و به توسعه اقتصادی منجر شوند.
  • محسنی با بیان اینکه تحقیقات در کشورهای مختلف در خصوص تاثیر رشد شاخص بورس در تورم نشان می دهد هیچ ارتباطی بین رشد شاخص بورس و تورم وجود ندارد، افزود: با جذب نقدینگی جامعه به بورس و از طریق فروش سهام دولتی، تبلیغات و آشنایی مردم با بازار سرمایه می توان امیدوار بود که بورس بتواند در کنترل تورم موثر باشد.
  • وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نقدینگی جذب شده در بازار سرمایه به سمت تولید نرود و صرفا در سفته بازی و دست به دست شدن گردش یابد در نتیجه رشد شاخص ها تصنعی بوده و سبب ایجاد تورم می شود، ولی بازار سرمایه با استفاده از اصول خاص و علمی، هماهنگی و همکاری دولت می‌تواند در کنترل تورم موفقعیت آمیز عمل کند.

بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.