۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس تحلیل ها

پالایشگاه اصفهان برای تبدیل شدن به پتروپالایش موفق کشور گام دیگری برداشت

پالایشگاه اصفهان برای تبدیل شدن به پتروپالایش موفق کشور گام دیگری برداشت
کد: 45992   تاریخ انتشار :۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷

  • معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان  گفت: در راستای چشم‌انداز این شرکت مبنی بر تبدیل به هلدینگ موفق پتروپالایشی و ایجاد ارزش‌افزوده مشترک به واسطه سرمایه گذاری در صنایع پایین‌دستی و استفاده از پتانسیل‌های بالقوه مشتریان عمده و همچنین افزایش سودهای غیرعملیاتی، بلوک ۱۶٫۶۷ درصدی سهام عرضه‌شده شرکت نفت سپاهان در بورس، خریداری شد.
  • مهدی صرامی در تشریح روند خرید سهام شسپا افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان بیش از یک میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۳۳۳ هزار سهام «شسپا» عرضه‌شده در بورس را با قیمت پایه هر سهم ۲۱۴۸ تومان و قیمت پایه کل ۳٫۴ هزار میلیارد تومان خریداری کرد.
  • وی تصریح کرد: برای قطعیت خرید، «شپنا» ۴۰ درصد مبلغ را به‌صورت نقد خواهد پرداخت و مابقی (۶۰ درصد) را در چارچوب شرایط و ضوابط مندرج در آگهی مزایده به‌صورت اقساط مساوی تسویه خواهد کرد.
  • صرامی بابیان اینکه پالایشگاه اصفهان حدوداً ۱۰۰ درصد خوراک شرکت نفت سپاهان را تأمین می‌کند، اظهار داشت: با تبدیل‌ شرکت پالایش نفت اصفهان به پترو پالایش و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی که به پالایشگاه وابسته هستند و خوراک خود را از این مجتمع عظیم صنعتی دریافت می‌کنند، نیاز سایر صنایع نیز تأمین می‌شود و افزون بر آن، از فرصت-های خلق ارزش در شرکت‌های زیرمجموعه، استفاده مطلوب خواهد شد.
  • عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان  با اشاره به مالکیت این شرکت بر ۴۲ درصد سهام پتروشیمی اصفهان، که تمام خوراک خود را از پالایشگاه دریافت می‌کند، تأکید کرد: پالایشگاه اصفهان گام‌های اساسی را برای تبدیل‌شدن به پترو پالایش و هلدینگ بزرگ در این بخش برداشته و آماده استفاده از تجارب بیش از ۴۰ سال فعالیت ارزشمند در مدیریت مجموعه¬های پتروپالایشی است.
  • گفتنی است ۸۵ درصد تولیدات شرکت پالایش نفت اصفهان به ۶ فرآورده اصلی بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز، گاز مایع و سوخت‌های جت اختصاص دارد که این نوع فرآورده‌ها به‌منظور تسویه بهای نفت خام خریداری‌شده به‌طور کامل به دولت تحویل می‌شود. بیش از ۳۰ نوع فرآورده ویژه و غیر اصلی دیگر پالایشگاه (۱۵ درصد) نیز در اختیار شرکت است؛  ضمن اینکه پالایشگاه اصفهان  خوراک صنایع پایین‌دست کوچک و بزرگی مانند نفت سپاهان، نفت جی، پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان و صنایع شیمیایی ایران و شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی را نیز  تأمین می‌کند.

بورس   شپنا   شسپا   شصفها   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70