۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

عضو هیات مدیره بورس تهران: کنترل تورم با هدایت نقدینگی به بورس در جهت افزایش تولید و اقتصاد ملی

عضو هیات مدیره بورس تهران: کنترل تورم با هدایت نقدینگی به بورس در جهت افزایش تولید و اقتصاد ملی
کد: 46044   تاریخ انتشار :۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰

دکتر امیری عضو هیات مدیره بورس تهران گفت: ضرورت دارد نقدینگی و منابع تورم‌زا در سطح کشور به گونه ای به سمت بورس هدایت گردد که موجب افزایش شاخص‌های تولید و اقتصاد ملی شود.

  • دکتر مهدی امیری عضو هیات مدیره بورس تهران در گفتگو با روابط عمومی بورس تهران با بیان مطلب فوق به رشد بورس و کنترل تورم اشاره کرد و اظهار داشت: رابطه رشد بورس با تورم نیازمند بررسی در مدل‌های اقتصادی و اقتصاد سنجی می‌باشد تا بتوان به صورت علمی در این خصوص اظهار نظر کرد. در پی خروج آمریکا از برجام و بدنبال آن افزایش نرخ ارز از یک سو و افزایش حجم نقدینگی و رشد پایه پولی در کشور از سوی دیگر انتظارات تورمی را نزد همگان افزایش داد.
  • وی ادامه داد: در آن مقطع حساس زمانی بازار سرمایه توانست با جذب بخش قابل توجهی از حجم نقدینگی موجود در سطح کشور از رشد تساعدی کالاها جلوگیری نماید. لکن عارضه‌ای که در این خصوص شکل گرفت رشد تقاضای خرید سهام شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن شرایط بنیادی و سودآوری بود.
  • امیری خاطرنشان کرد: این امر موجب گردید برخی از شرکت‌ها بیش از ارزش ذاتی در بورس معامله شده و پول حاصل حاصل از این رشد در صورت خروج از بازار سرمایه موجب افزایش تورم گردد.
  • عضو هیات مدیره بورس تهران هدایت نقدینگی در بورس با هدف کمک به رونق تولید را موجب کنترل تورم دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد نقدینگی و منابع تورم‌زا در سطح کشور به گونه ای به سمت بورس هدایت شود که موجب افزایش شاخص‌های تولید و اقتصاد ملی گردد و بجای رشد و رونق ظاهری تحت تأثیر افزایش تولید و سودآوری، شاهد رونق و رشد بازار سهام باشیم، در این صورت انتظارات کنترلی تورم محقق خواهد شد.

بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70