۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس گزارش روز - شنيده ها

پتروشیمی شهیدتندگویان آماده افزایش ظرفیت تولید شد

پتروشیمی شهیدتندگویان آماده افزایش ظرفیت تولید شد
کد: 46176   تاریخ انتشار :۲۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۴

پس از ۱۷ سال توقف، پتروشیمی شهید تندگویان با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان متخصصان داخلی شرکت، سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی آماده بهره‌برداری از ۲ خط جدید تولید در مجموع با ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن محصول در نیمه نخست امسال می‌شود.

  • به نقل از شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان، امین ملک‌زاده، سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از برنامه افزایش ظرفیت تولید این شرکت خبر داد و گفت: به‌دلیل مشکلات راه‌اندازی در واحد poy دو خط از هشت خط این واحد تاکنون عملیاتی نشده بود و قرار است مردادماه امسال خط هفت با ظرفیت تولید سالانه ۸ هزار تن محصول عملیاتی شود.
  • وی با اعلام اینکه دومین خط تولید هم با ظرفیت مشابه ۸ هزار تن شهریورماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این دو طرح، در مجموع سالانه حدود ۱۶ هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی شهید تندگویان افزوده می‌شود.
  • سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام اینکه این دو خط تولید از سال ۱۳۸۳ و هم‌زمان با افتتاح این شرکت پتروشیمی بدون استفاده مانده بود، تصریح کرد: با تأمین قطعات و تجهیزات جانبی هم‌اکنون این دو خط آماده تولید محصول می‌شوند.
  • ملک‌زاده با بیان اینکه سال ۱۳۸۳ شرکت آلمانی «بارمگ» به‌عنوان تأمین‌کننده قطعات و نوی والنسیای ایتالیا به‌عنوان لایسنسور به بهانه تحریم حاضر به راه‌اندازی و تحویل کامل این دو خط تولید نشده بودند، بیان کرد: در شرایط کنونی به همت متخصصان و کارشناسان شرکت پتروشیمی تندگویان و با تأمین حداکثری کالا و تجهیزات از سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی این دو خط پس از حدود ۱۷ سال توقف تولید آماده بهره‌برداری می‌شوند.
  • وی همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری واحد بسته‌بندی مکانیزه پتروشیمی شهید تندگویان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی واحد بسته‌بندی مکانیزه، افزون بر افزایش بهره‌وری زمینه بسته‌بندی و عرضه محصولات با کیفیت بالاتری به مشتریان داخلی و خارجی فراهم می‌شود.
  • پتروشیمی شهید تندگویان، بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و راهبردی پلی‌اتیلن ترفتالات‎ (PET) ‎و اسید ترفتالیک خالص‎ (PTA) ‎در کشور است
  • این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف‎ PET ‎را دارد.

بورس   شگویا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.