۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تولید تایر و تیوب ۱۰ درصد افزایش یافت

تولید تایر و تیوب ۱۰ درصد افزایش یافت
کد: 46206   تاریخ انتشار :۲۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۱

سخنگوی انجمن تایر گفت: در بهار امسال در مجموع ۱۱ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۶۵ حلقه انواع تایر و تیوب با وزن ۷۰ هزار و ۴۴۷ تن تولید شد که رشد ۱۰ درصدی در تیراژ و ۵ درصدی در وزن را نشان می دهد.

  • مصطفی تنها در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت تولید تایر در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: طی ۳ ماه نخست سال جاری ۵ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۸۹۰ حلقه تایر انواع خودروی سبک و سنگین با وزن ۶۳ هزار و ۸۴۸ تن در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد حلقه افزایش ۲ درصدی و از نظر وزن افزایش ۳ درصدی داشته است. از این میزان سهم تایرهای سواری ۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۷۲ حلقه با وزن ۳۶ هزار و ۸۹۲ تن بود که از نظر وزنی رشد یک درصدی داشته، اما از نظر تعداد حلقه‌ها بدون تغییر مانده است.
  • سخنگوی انجمن صنعت تایر افزود: همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۶۲ هزار و ۹۴۱ حلقه تایر با وزن ۴ هزار و ۲۴۱ تن انواع دوچرخه و موتور سیکلت تولید شد که نسبت به بهار سال گذشته بیانگر رشد ۵۸ درصدی در تعداد حلقه و ۴۱ درصدی در وزن است.
  • وی ادامه داد: ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۳۴ حلقه انواع تیوب با وزن ۲ هزار و ۳۵۸ تن نیز در بهار سال جاری تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی در تعداد حلقه و رشد ۱۲ درصدی در وزن داشته است.
  • تنها اظهار داشت: در مجموع طی ۳ ماه نخست سال جاری ۱۱ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۶۵ حلقه انواع تایر و تیوب با وزن ۷۰ هزار و ۴۴۷ تن تولید شد که رشد ۱۰ درصدی در تعداد حلقه‌ها و ۵ درصدی در وزن را نشان می‌دهد.
  • به گفته سخنگوی انجمن صنعت تایر، این حجم از تولید در حالی است که در سال‌های گذشته در ۱۲ ماه سال ۲۵۰ هزار تن تایر در کشور تولید می‌شد.
  • به گزارش خبرنگار مهر، افزایش ۱۰ درصدی تولید انواع تایر از انجایی رقم خورد که دولت از قیمت گذاری دستوری لاستیک دست برداشت و اجازه داد قیمت این تولیدات صنعتی متناسب با نرخ نهاده‌های تولید تعیین شود؛ به این ترتیب زیان ناشی از قیمت گذاری دستوری در این صنعت از بین رفت و با سودآور شدن فعالیت کارخانجات، میزان تولید افزایش یافت که به معنای ایجاد اشتغال بیشتر و افزایش سهم این صنعت از رشد اقتصادی کشور است.
  • این در حالی است که قیمت گذاری دستوری همچنان در برخی دیگر از حوزه های تولیدی و خدماتی همچنان برقرار است و صرفه اقتصادی و انگیزه فعالیت را از فعالان بخش خصوصی سلب کرده است.

بورس تهران   تایر   صنعت تایر   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70