۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 19 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تلویزیون اینترنتی فرابورس ایران راه‌اندازی می‌شود؛ هدف افزایش سواد مالی

تلویزیون اینترنتی فرابورس ایران راه‌اندازی می‌شود؛ هدف افزایش سواد مالی
کد: 46262   تاریخ انتشار :۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۱

مدیر ارتباطات فرابورس ایران با بیان اینکه پیش‌بینی و آینده‌پژوهی درخصوص شکل رسانه‌ها در سال‌های آتی نشان می‌دهد گزاره «آینده تلویزیون، اینترنت است و آینده اینترنت، تلویزیون» در حال محقق شدن است، از راه‌اندازی رسمی VOD تخصصی بازار سرمایه و اقتصاد خبر داد.

  • به نقل از فارس، بنی‌اسدی با توضیح اینکه ۸۷ درصد از متخصصان ارتباطات در جهان معتقدند، وظایفی که آنها بر عهده دارند تا سه سال آینده با عبارت «روابط عمومی» توصیف‌شدنی نیست، گفت: این پیش‌بینی به خاطر تغییر شکل لحظه‌ای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همچنین ذائقه مخاطبان است که بر همین اساس دغدغه اولیه راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی در فرابورس ایران به وجود آمد و اوایل سال گذشته به صورت آزمایشی محتواهای ویدئویی متعددی در حوزه بازار سرمایه و اقتصاد تولید و منتشر شد.
  • او عنوان کرد: طی یک سال گذشته، اتفاقات مهمی در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای فرابورس ایران رقم خورد، در این مدت توانستیم مجوز تلویزیون اینترنتی واچار را از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)  اخذ کنیم و این اتفاق نقطه عطفی برای مهاجرت حرفه‌ای به حوزه ویدئو ژورنالیسم و ویدئو گرافیک بود که پیش‌تر بازخوردهای خوبی از تولید محتوا را در این قالب گرفته بودیم.
  • بنی اسدی با تأکید بر اینکه ارتقای سواد مالی در بازار سرمایه مهم‌ترین هدف مجموعه فرابورس و همچنین مسئولیت اجتماعی این شرکت برای راه‌اندازی «واچارتی‌وی» است، گفت: از سال گذشته شاهد افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در بین عامه مردم بودیم و به صورت جدی موضوع ارتقای سواد مالی جامعه اهمیت مضاعفی یافت، از این رو فرابورس نیز تلاش کرد تا با چهره‌ای جدید در عرصه فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد مالی در کنار سایر رسانه‌های فعال این عرصه قرار گیرد؛ زیرا هرچه محتوا در این بخش تولید شود همچنان نیاز برای آن وجود دارد.
  • مدیر ارتباطات فرابورس ایران در ادامه از پایان پخش برنامه زنده تلویزیونی «به وقت تحلیل» خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۵ قسمت از برنامه به‌وقت تحلیل به‌صورت روزانه با حضور فعالان باسابقه و برجسته بازار سرمایه از شبکه ایران کالا به مدت هفت ماه توسط فرابورس تهیه شد که ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران این برنامه و تمامی کارشناسانی که بار علمی این برنامه را ارتقا دادند، باید اشاره کرد که به زودی برنامه دیگری با چهره‌ای متفاوت و درگاهی جدید از واچارتی روی آنتن خواهد رفت.
  • به گفته بنی اسدی، نمونه‌های برنامه به‌وقت تحلیل که از یک استودیو تخصصی بورسی به‌صورت زنده پخش شود، پیش‌ازاین در بورس‌های مطرح دنیا مثل بورس نزدک و بورس نیویورک انجام‌شده بود و برای بازار سرمایه کشور ما تجربه‌ای جدید و البته جذاب بود که توسط فرابورس رقم خورد. این برنامه ما را بیشتر به این باور رساند که مدیریت ارتباطات فرابورس به‌صورت مستقل می‌تواند روزانه به تهیه برنامه‌های تخصصی زنده و ضبطی برای بازار سرمایه و اهالی این بازار بپردازد.
  • او رسالت واچار را برگرفته از معنا و ماهیت آن نگاه عمیق به رویدادها و روندهای اقتصادی همگام به پیشرفت‌های پرشتاب دنیای امروزی دانست و افزود: آنچه امروز به‌عنوان بازار شناخته می‌شود در فارسی باستان به‌صورت «واچار» به‌کاربرده می‌شد؛ عبارتی که بر اساس ساختار و نحوه تلفظ‌ اش به کلمه‌ای جهانی تبدیل‌شده است. عبارت واچار در کنار معادل‌هایش علاوه بر ایران در خاورمیانه، آفریقا و اروپا نیز رواج دارد.
  • مدیر ارتباطات فرابورس ایران در پایان خاطر نشان کرد: تلویزیون اینترنتی فرابورس ایران تحت عنوان «واچار» آماده رونمایی عمومی شده و پلتفرمVOD  آن به نشانی wachartv.com در دسترس است و امیدواریم فرابورس ایران هم همچون بورس‌های مطرح بین‌المللی در این عرصه تولیدات قابل دفاعی به مخاطبان فهیم بازار سرمایه کشور ارائه کند

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70