۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 14 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

شرکت پالایش نفت اصفهان پیشرو در اجرای طرح های بهینه سازی و تأمین منافع سهامداران

شرکت پالایش نفت اصفهان پیشرو در اجرای طرح های بهینه سازی و تأمین منافع سهامداران
کد: 46269   تاریخ انتشار :۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۸

  • مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که برای بررسی عملکرد آن در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ و مجموع ۷۶ میلیارد سهم که با حضور ۶۲.۶۳ سهامداران برگزار شد، گفت: اگر پروژه های کیفی پالایشگاه به طور کامل به بهره برداری برسد، تمام محصولات این شرکت یورو ۴ و یورو ۵ خواهد شد.
  • مرتضی ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شرکت پالایشی کشور در این حوزه فعالیت می کنند، افزود: براساس گزارش های عملکرد شرکت های پالایشی در سال ۱۳۹۹ شرکت پالایش نفت اصفهان از نظر دریافت خوراک نفت خام و میعانات گازی در جایگاه دوم قرار دارد، همچنین از منظر تولید محصولات نفت گاز در مقام نخست، گاز مایع در مقام دوم بنزین در مقام سوم و نفت سفید در مقام چهارم قرار دارد. مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان اشاره به سهم پالایشگاه اصفهان در تولید فرآورده های نفتی در سال ۹۹، گفت: پالایشگاه اصفهان ۱۸ درصد گاز مایع(بدون احتساب پالایشگاه های گاز)، ۱۱ درصد نفت سفید، ۲۱ درصد نفت گاز و ۱۱ درصد بنزین کشور را تولید می کند. همچنین این شرکت در کنار تولید فرآورده های نفتی خوراک شرکت های پایین دستی پتروشیمی اراک، اصفهان، نفت سپاهان، نفت جی و صنایع شیمیایی ایران را تأمین می کند. وی با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان در مجموع تولیدکننده حدود ۳۰ نوع فرآورده ویژه نفتی و سه نوع محصول عمده بنزین، گازوییل و نفت کوره است، اظهار کرد: تمرکز این شرکت بر بهبود کیفیت این سه محصول است و در این راستا پروژه های ارزشمندی تعریف شده است.
  • ابراهیمی افزود: در این راستا پروژه بنزین سازی در سال ۹۴ راه اندازی شد و به دنبال آن امروز تمام ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی پالایشگاه یورو ۵ است و باید بگویم تنها پالایشگاه کشور هستیم که تمام بنزین تولیدی آن یورو ۵ است.
  • مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه در مجموع این شرکت تولیدکننده ۲۱ میلیون لیتر گازوییل است، افزود: چهار میلیون لیتر گازوییل تحویلی به سازمان اتوبوسرانی یورو ۴ و بقیه گازوییل تولیدی این شرکت معمولی است.
  • وی گفت: به همین منظور پروژه DHT در قالب هشت پکیج تعریف شده که تاکنون ۹۲/۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در مجمع بعدی خبر بهره برداری این پروژه بدهیم.
  • ابراهیمی اضافه کرد: احداث گوگرد زدایی ته مانده برج های تقطیر واحد (RHU) را نیز در دستور کار داریم که تا کنون ۱۶/۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی پیش بینی اتمام طرح را سال ۱۴۰۵ اعلام کرد.
  • مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه تأمین آب و برق به عنوان یکی از معضلات اصلی پالایشگاه مطرح است و در این راستا پروژه هایی تعریف شده، تصریح کرد: این شرکت پروژه تصفیه خانه پساب شاهین شهر را با ظرفیت ۷۰۰ مترمکعب بر ساعت راه اندازی کرده است. وی تاکید کرد: از سال ۹۶ تاکنون میزان مصرف آب پالایشگاه اصفهان با وجود راه اندازی واحدهای مختلف از جمله واحدهای تقطیر و گاز مایع ۳، گرانول سازی گوگرد و … تغییری نکرده است، چراکه پروژه های بسیاری برای صرفه جویی در مصرف آب تعریف شده است، همچنین با اجرای طرح های مختلف در بخش گاز نیز، صرفه جویی قابل توجهی در انرژی مصرفی شده است.
  • به گفته ابراهیمی، پروژه تصفیه گازوییل یوتیلیتی آفسایت و مخازن، پروژه گوگردزدایی از ته مانده برج های تقطیر، احداث دو دستگاه دیگ بخار ۲۲۷ تنی و آب DM، مدنیزه کردن سیستم برق پالایشگاه، بازسازی برج خنک کننده A، احداث سیستم بازیابی گاز LPG از گازهای خروجی واحد آیزومریزاسیون و احداث خط انتقال آب درچه از جمله پروژه های زیست محیطی و اقتصادی در دست اجرای پالایشگاه اصفهان است.
  • وی در ادامه با اشاره به برخی کمک های بلاعوض این شرکت که سال گذشته در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی انجام گرفته افزود: پالایشگاه با اعتباری برابر با ۱۵۸/۱۳۰ میلیون ریال اعتبار، در جهت حمایت از توسعه کشاورزی استان اصفهان، کمک به دانش آموزان نیازمند از جمله خرید تبلت برای کودکان بی بضاعت، کمک به زلزله زدگان شهرستان سی سخت، حمایت از تولید آنتی بادی مقابله با ویروس کرونا و …. فعالیت داشته است. در ادامه با تصویب این مجمع مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برای مسئولیت های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی و ۵۰۰ میلیارد ریال در جهت پروژه تأمین آب براساس مصوبات کارگروه مقابله با خشکسالی تخصیص یافت. همچنین برای تأمین پایدار آب صنعت و انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان مقرر شد سرمایه گذاری در این پروژه در قالب سرفصل جداگانه تعریف شود و منابع لازم را با مشارکت سایر سهامداران و … با رعایت اصل سهامداری تبیین و گزارش آن به سهامداران داده شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219