۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 27 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پروژه‌های توسعه‌ای پالایشگاه اصفهان شتاب می‌گیرد

پروژه‌های توسعه‌ای پالایشگاه اصفهان شتاب می‌گیرد
کد: 46651   تاریخ انتشار :۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر لزوم تلاش در مسیر شتاب‌بخشی به تکمیل پروژه‌های در حال اجرای پالایشگاه نفت اصفهان تأکید کرد.

  • به نقل از پالایشگاه نفت اصفهان، جلیل سالاری طی نخستین سفرش در دولت سیزدهم، ضمن بازدید از پروژه‌های در حال اجرای ارتقای کیفی و کمّی فرآورده‌های پالایشگاه اصفهان گفت: انتظار می‌رود گروه راه‌اندازی طرح توسعه پالایشگاه اصفهان با عزمی قوی، بیش از پیش در این زمینه حرکت کنند و به‌طور حتم حمایت مدیریت پالایش و پخش از پروژه‌ها ادامه خواهد داشت.
  • وی در نشستی اختصاصی با هیئت مدیره این پالایشگاه، به پیشرفت طرح‌ها  و چگونگی تسریع کار پرداخت و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت اربعین حسینی افزود: هر مجموعه‌ای در حوزه کاری خود، باید کیفیت ویژه را لحاظ کند و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و هم‌افزایی و حرکت جهادی، کار را پیش ببرد.
  • معاون وزیر نفت با اشاره به وظیفه پالایش و پخش در تولید انرژی‌های مورد نیاز کشور اعم از گاز، بنزین، سوخت مایع و... اظهار کرد: درباره پالایشگاه اصفهان نیز لازم است همه جوانب کار در انجام پروژه‌ها بررسی و بازنگری شود تا بتوانیم با  رفع مشکلات احتمالی در کمترین زمان ممکن، آنها را تکمیل کنیم.
  • مرتضی ابراهیمی، مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان نیز طی سخنانی اختصاص نخستین سفر معاون وزیر به پالایشگاه اصفهان را نشان از اهمیت این شرکت دانست و در تشریح پروژه‌های در حال اجرای این واحد صنعتی گفت: پالایشگاه اصفهان به‌منظور رعایت الزام‌های محیط زیستی، مدیریت مصرف انرژی و صیانت از منابع ملی، پروژه‌هایی در حوزه تولید سوخت‌های پاک تعریف و اجرا کرده است.
  • وی مقدار پیشرفت طرح محیط زیستی تصفیه گازوئیل این پالایشگاه را ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: بودجه این طرح که به‌دست متخصصان داخلی از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد، ۳۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۵۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی است.
  • مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیئت دولت، گازوئیل تولیدی پالایشگاه‌ها باید مطابق با الزام‌های محیط زیستی یورو ۵ باشد، گفت: به این منظور، گوگرد موجود در گازوئیل تولیدی این پالایشگاه به کمتر از ۵۰ پی‌پی‌ام می‌رسد، همچنین با راه‌اندازی طرح تصفیه گازوئیل، روزانه ۳۰۰ تن گوگرد از گازوئیل تولیدی جداسازی و گوگرد جداشده به‌صورت گرانول‌شده انبارش و تحویل مشتریان می‌شود.
  • پروژه گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر (RHU) نیز از طرح‌هایی بود که مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان به آن پرداخت و گفت: این پروژه با هدف تصفیه و آماده‌سازی نفت کوره تولیدشده در برج‌های تقطیر پالایشگاه و ارسال آن به واحد RFCC به‌منظور تولید فرآورده‌های نفتی سبک در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ به پایان برسد و هزینه آن ۱۵ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال و ۶۸۳ میلیون یورو برآورد شده است.
  • ابراهیمی تأکید کرد: در بخش مدیریت آب، پروژه‌های بااهمیتی نظیر تصفیه پساب شاهین‌شهر، بازسازی برج‌های خنک‌کننده، بازیابی آب‌های فوق شور و جایگزینی کولینگ‌های هیبریدی به جای برج خنک‌کننده تعریف شده که تاکنون پروژه بازسازی برج‌های خنک‌کننده و تصفیه پساب با موفقیت کامل راه‌اندازی شده‌اند.
  • فرهاد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی و مهندسی و ساختمان نفت ایران نیز که مدیریت طرح پروژه گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر پالایشگاه اصفهان را به‌عهده دارد، در این بازدید معاون وزیر نفت را همراهی می‌کرد.
  • حضور در جایگاه یادمان شهدای شرکت پالایش نفت اصفهان و ادای احترام به ایشان از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.